امام جمعه موقت تهران گفت: یکی از مسائلی که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند اسلامی شدن دانشگاه‌هاست؛ اطلاع ندارم به چه میزان به این مهم دست یافته‌ایم اما در هر صورت رضایت مقام معظم رهبری درخصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها حاصل نشده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در حاشیه همایش 3 هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور و در کلاس اخلاق خود با بیان اینکه مسئولان باید به فقرا توجه نمایند اظهار داشت: مسائل اقتصادی بسیار مهم است و اقتصاد باید اسلامی شود و اسلامی بودن آن را باید از رهبری بیاموزیم.

وی افزود: اگر اسراف و زیاده‌روی‌ها کنار گذاشته شود، اقتصاد اصلاح خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مبادا افراط‌ها و تزویرها در مجامع عمومی زیاد شود.

وی با بیان اینکه از دیگر وظایف مسئولان امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: مردم نیز برای حفظ انقلاب وظایفی دارند اما این وظایف در قبال آنچه که مسئولین باید انجام دهند ناچیز است؛ مردم باید مطیع رهبر باشند و در بحران‌ها چشمشان را به دهان ایشان بدوزند.

وی در ادامه اظهاراتش گفت: آنچه که در حکومت حضرت علی(ع) برسر مردم آمد، این بود که بجای آنکه مردم به حرف ایشان توجه کنند همواره زبان اعتر اضشان باز بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با ذکر این مطلب که مردم باید حواسشان را در هنگامه انتخاب مسئول جمع کنند ابراز کرد: مسئولین به دست مردم و با رأی آنها مسئول می‌شوند و حتی رهبری که جایگاهی الهی و ربانی دارد با برگزاری انتخابات و با رأی مردم تعیین می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با عنوان این نکته که با وجود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هیچ خطری جایگاه رهبری را تهدید نخواهد کرد گفت: در مجلس خبرگان رهبری نیز هیچ کسی نمی‌تواند هیچ غلطی را درباره جایگاه رهبری مرتکب شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه ما امیدواریم حیات مقام معظم رهبری به ظهور امام زمان عج پیوند بخورد گفت: در غیراینصورت نقش مجلس خبرگان در انتخاب رهبری بعدی بسیار مهم است و باید بر روی مجلس خبرگان دقت شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر کار مسئولین بر عهده مردم است تصریح کرد: یکی از اصول مهم در اسلام، نظارت مردم در عملکرد مسئولین است. امر به معروف و نهی از منکر هم وظیفه مردم و هم وظیفه حکومت است؛ مردم به صورت ارشاد و راهنمایی و دولت و حکومت هم در موضع قدرت باید وظایف خود را در قبال این فریضه الهی انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه اگر دانشگاه‌ها سالم باشند مسئولین آینده نظام نیز صالح خواهند بود، گفت: مسئولین کشور محصول همین دانشگاه‌ها هستند بسیجیان باید در دانشگاه‌ها نقش موثری را ایفا کنند.

آیت‌آلله موحدی کرمانی گفت: یکی از مسائلی که رهبری به آن تأکید دارند اسلامی شدن فضای دانشگاه‌هاست اطلاع ندارم به چه میزان به این مهم دست یافته‌ایم اما در هر صورت  رضایت مقام معظم رهبری درخصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها حاصل نشده است.

وی خطاب به دانشجویان افزود: باید مغزتان را از علوم اخلاق اسلامی و اهل بیتی پر کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به امدادهای غیبی الهی در دوران دفاع مقدس ابراز کرد: در این دوران دشمن همواره تعیین کرد تا بهترین تحرکات ما را زیر نظر داشته باشد اما عنایت خداوند و امدادهای غیبی جلوی این اقدام آنها را می‌گرفت.

وی در خصوص فرهنگ اسلامی رواج پیدا کرده پس از انقلاب در ایران و تأثیر آن بر روی جوانان خاطر نشان کرد: جوانان قبل از انقلاب و در مقابل سینماها منتظر مشاهده فیلم‌های مبتذل بودند اما امروز در صف بسیج منتظر ثبت نام هستند تا در جبهه‌ها جان بدهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار