نوبخت خبر داد:

آغاز حذف یارانه ثروتمندان/ ماحصل افزایش نرخ بنزین صرف سرمایه گذاری در بخش نفت می‌شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از حذف یارانه ثرنمندان خبر داد و گفت: طبق قانون از مدت‌ها قبل زمینه‌های حذف یارانه پردرآمدها در داخل و خارج از کشور آغاز شده بود ولی دلیلی برای رسانه‌ای کردن آن وجود نداشت.

آغاز حذف یارانه ثروتمندان از سال 94/ ماحصل افزایش نرخ بنزین صرف سرمایه گذاری در بخش نفت می‌شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدباقرنوبخت در حاشیه دومین همایش ملی استانداردهای حسابداری با بیان اینکه اتخاذ دقت لازم در حذف یارانه خانوارهای با درآمد بالا استرس را از جامعه دور می‌کند اظهار داشت: حذف یارانه خانوارهای پردرآمد از مدت قبل در راستای تبصره 21 قانون بودجه 93 آغاز شد اما ضرورتی برای رسانه‌ای کردن آن وجود نداشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: حذف یارانه ایرانیان خارج از کشور از ماه ها پیش آغاز شده و کار حذف یارانه افراد با درآمدهای بالا با شناسایی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی انجام می شود.
 
وی در خصوص چگونگی استفاده از منابع قانوهدفمندی گفت: 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای ارزان کردن بخش بهداشت و درمان از منابع اجرای هدفمندی استفاده شده است.

وی ادامه داد: 50 درصد منابع هدفمندی باید بین خانوارها تقسیم شود و مابقی آن صرف افزایش تولید و بهبود بخش بهداشت و درمان شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: سال آینده هزار و 300 میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان قیمت از محل هدفمندی صرف خواهد شد .

به گفته وی در شهرهای بزرگ همانند تهران تسهیلات 50 میلیون تومانی برای خرید مسکن بانرخ 10 درصد پرداخت خواهد شد که فاصله 10 تا 21 درصدی نرخ سود این تسهیلات قرار است از محل هزار و 300 میلارد تومان پرداخت شود.

نوبخت همچنین از اختصاص هزار میلیارد تومان برای برنامه‌های اشتغال در سال آینده خبر داد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص افزایش نرخ بنزین در سال 94 گفت: بر اساس مصوبه دیروز محلس شورای اسلامی افزایش 5 درصدی فرآورده‌ها در دستور کار قرار گرفته که منابع حاصل از این افزایش صرف سرمایه‌گذاری بر بخش نفت خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنزین ، نفت ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار