یک منتقد رشته ماهیگیری می‌گوید: غفلت برخی مسئولان ورزشی به این رشته مانعی در راه توسعه این ورزش است.

گلایه‌های یک ماهیگیر: بی‌مهری برخی مسئولان مانع توسعه این رشته شده استپیمان پروین شهد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: رشته ورزشی ماهیگیری به دلیل بی‌توجهی برخی مسئولان ورزشی و عدم شناساندن آنها به مردم پیشرفت قابل توجهی پیدا نکرده است.

وی در ادامه افزود: تخصیص ندادن اعتبار لازم به این رشته باعث عدم حضور این رشته ورزشی در عرصه‌های بین‌المللی و حتی کشوری شده است و این رشته ورزشی یکی از رشته‌هایی که کمترین آسیب را به طبیعت می‌رساند و نیاز به صبر و حوصله زیاد دارد.

وی همچنین اذعان کرد: اولین قدم در رشته ورزشی ماهیگیری همراه شدن با طبیعت و حرکت و رفتار دست با طبیعت است خداوند نعمت با ارزشی را در اختیار ما قرار داده و باید به نحوی شایسته و بدون کوچکترین آسیب از این موهبت بهره‌برداری کنیم.

پروین شهد همچنین تصریح کرد: در تمام دنیا این ورزش به صورت جدی فعال است ولی ماهی را صید کرده و دوباره به زادگاهش برمی‌گرداند ولی در ایران طرز فکر اشتباهی که وجود دارد این است که منظور استفاده از ماهی‌ها آنها را صید کرده و به همین دلیل هیچ لذتی از آن نصیبشان نمی‌شود.

وی همچنین بیان کرد: این رشته ورزشی 3 شاخه تخصصی‌ دارد؛ پرتاپ پشه مصنوعی بدون سرب که کمترین آسیب را به طبیعت می‌رساند، پشه‌بافی که باید در این نوع حشره شناسی و زمانی که ماهی‌ها از پشه‌ها تغذیه می‌کنند را بلد باشیم و دیگر اینکه این رشته ورزشی بسیار تخصصی است و هر چه به عمق این ورزش بیشتر نفوذ می‌کنیم به این نیتجه می‌رسید که سالیان درازی باید تمرین و کسب تجربه کنیم که اطلاعات کاملتری را کسب کنیم.

بازیکن رشته‌ ماهیگیری با پشته مصنوعی بیان کرد: ورزش ماهیگیری زیرنظر فدراسیون ورزش‌های همگانی است و مسابقات باید زیر نظر کمیته ماهیگیری انجام گیرد و کمیته ماهیگیری تلاش‌های زیاد انجام داده ولی نتوانسته به هیچ مثبتی دست یابد از طرفی در ایران مربی قابل قبولی وجود ندارد که بتوانیم جز سرمایه‌های ملی به حساب آورده و توسط او شاگرد تربیت کنیم فقط چند وقت پیش یکی از دوستان ما به نام نیما امیریان را از دانمارک دعوت کردیم و توانستیم یک دوره آموزشی گذاشته و شاگرد تربیت کنیم.

پیمان پروین شهد گفت: کسانی که می‌خواهند در مسابقات کشوری و بین ‌المللی حضور داشته باشند باید با هزینه شخصی خود شرکت کنند که بسیار سخت خواهد بود و هیچ حامی مالی هم از این رشته پشتیبانی نمی‌کند چون پولساز نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تنها دلیلی که این ورزش پیشرفت نکرده کمبود اعتبار و بی‌توجهی مسئولان ورزشی به این رشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار