رییس بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شایع ترین سرطان‌ها در کشور سرطان سینه، ریه، پروستات و معده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دکتر داوود حدادی رییس بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی سرطانهای شایع در کشور گفت: شایع ترین سرطان‌ها در کشور سرطان سینه، ریه، پروستات و معده است.

رییس بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه یکی از علتهای اصلی ایجاد سرطان عوامل فردی است، افزود: نوشیدن چای داغ، کاهش مصرف سبزیجات و میوه جات، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و کاهش فعالیت فیزیکی عوامل کلی تشکیل دهنده سرطان هستند.

دکتر نبوی زاده مسئول بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه عوامل ژنتیکی نیز می تواند عامل ابتلا به سرطان باشد، اظهار داشت: افرادی که به دلایل ژنتیکی مستعد ابتلا به سرطان هستند باید زودتر برای تشخیص و معالجه، مراجعه کنند چون تشخیص زودهنگام باعث درمان می‌شود.

مسئول بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز به افزایش استفاده از غذاهایی همچون فست فودها، غذاهای حاوی چربی خیلی زیاد و مواد نگهدارنده اشاره و آن را در ابتلا به سرطان موثر دانست.

دکتر نبوی زاده تصریح کرد: افرادی که به دلایل ژنتیکی مستعد ابتلا به سرطان هستند باید زودتر برای تشخیص و معالجه، مراجعه کنند چراکه تشخیص زود هنگام باعث درمان می‌شود.

 دکتر بابک عبدالکریمی فلوشیپ سرطان کودک د خصوص ازدواج‌های فامیلی و ایجاد سرطان تاکید کرد: گروه‌های خاصی از افراد در خانواده‌ها به دلیل ازدواج‌های فامیلی و نقایص ژنتیکی که در آن قوم یا فامیل وجود دارد ممکن است به برخی سرطان‌ها بیشتر مستعد باشند.

دکتر سهیلا زارعی فرد رییس بیمارستان سرطان شناسی امیر شیراز، نیز به عوامل محیطی و وجود آلاینده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: آلاینده‌های زمین، تغییراتی که در محیط زیست اتفاق می‌افتد و آلاینده‌هایی که از طریق صنعت وارد محیط می‌شوند از دیگر عوامل ابتلا به سرطان است.

انتهای پیام/ زا
برچسب ها: سرطان ، عامل ، مرگ ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.