مصرف زیاد ویتامین E و کپسول‌های امگا 3 در تضعیف پلاکت فرد نقش موثری دارد.

داوود اولاد دمشقی فوق تخصص هماتولوژی و مدیکال انکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هموفیلی بیماری است که فرد از حالت تعادل بین لخته شدن خون و خونریزی خارج می شود و به سمت خونریزی تمایل پیدا می‌کند و به هموفیلی ارثی، شدید، متوسط و خفیف تقسیم می‌شود. 
وی بیان کرد: کمبود فاکتورهای انعقادی شایع‌ترین علت این بیماری است. معمولا کمبود فاکتورها در جراحی دندان مشکل‌ساز نیست ولی در جراحی چشم و مغز بسیار مهم است به همین دلیل قبل از انجام جراحی تزریق فاکتور ضروری است. 

دمشقی اظهار داشت: در هموفیلی ارثی رژیم غذایی تاثیری ندارد و راه انعقادی بدن فقط از فاکتورهای انعقادی نیست و عملکرد و تعداد پلاکت‌ها نیز مهم است. 

وی افزود: مصرف زیاد ویتامین E، کپسول‌های امگا3 و غذاهای دریایی باعث تضعیف پلاکت‌ در فرد می شود همچنین گروهی از آنتی بیوتیک‌ها از جمله سفالکسین ها منجر به کاهش عملکرد پلاکت‌ در فرد می‌شود. 

دمشقی در پایان گفت: خونریزی مفصلی که شایع‌ترین نوع این بیماری است را می‌توان‌ با جراحی و خارج کردن خون موجود در مفصل درمان کرد و به دنبال آن فاکتور انعقادی که فرد دچار نقص ژنتیکی می‌شود را می توان تزریق کرد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مهدی
۱۷:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
ببخشید لطفا میشه اگر امکان داره جواب منو زودتر بدید ممنون میشم میخاستم ببینم من چند روز پشت سر هم‌ روزی یه دونه ویتامین Eو یه دونه امگا 3مصرف کردم برای تقویت بدن ولی به اندازه گردی دوتا ته استکان از فرق سر و پشت سرم ریزش موی زیادی داشتم و کاملا از دور مشخصه میخاستم ببینم امکان داره بخاطر مصرف این قرصا باشه . باتشکر
Georgia
maryam
۱۰:۵۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
سلام وقتون بخیر افرادی که کلسیم انها 10 لب مرز هست و غلظت خون 15.7 هست ایا مصرف امگا3 برای انها توصیه میگردد؟.
منتظر پاسخ شماهستم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
روز اولی ک از این قرص استفاده کردم چند ساعت بعدش بینیم خون اومد قبلا اصلا خون دماغ نمیشدم...یعنی میشه گفت از این قرص هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Delara
۱۵:۳۹ ۲۲ تير ۱۳۹۶
باسلام همسرم من ب دليل مشكلات ديسك كمرازاين قرص امگاسه استفاده ميكنه ودچاربي خوابي شده اياممكنه ب دليل مصرف اين قرص باشه ممنونم پاسخگوباشين
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحیم کیانی
۱۱:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
لطفا در باره مزایا و خطرات استفاده از قرص های امگا3 توضیح بیشتر بفرمایید.اصولا استفاده از قرص های فوق برای افرادیکه مسن هستند و ظا هرا مشکل خاصی ندارند توصیه میگردد؟.
افرادیکه دارای 30 درصد پوکی استخوان میباشند ، جه مقدار و چگونه و در چه زمانی استفاده بکنند؟
آخرین اخبار