معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: برنامه‌ی جدید کشور 5 ساله‌ را با ایران طی دو ماه آینده در زمینه‌ی کاهش و کنترل عرضه‌ی مواد نهایی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یوری فدوتوف معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در حاشیه‌ دومین نشست بین المللی وزرا و روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه و در جمع خبرنگاران که صبح امروز در سازمان ایرانی مجامع بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به همکاری‌‌های منطقه‌ای در کنترل مواد مخدر اظهار کرد: امنیت و کنترل کاهش عرضه‌ی مواد از مسائل بسیار مهم و اساسی در منطقه است که با توجه به تحریم‌هایی که ایران با آن مواجه است، فهرست تجهیزات را به نیویورک ارسال کردیم و در صدد پیگیری صدور مجوز فهرست نهایی در این زمینه هستیم و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد آماده‌ی همکاری لازم  در این زمینه با ایران است.

وی افزود: از کارهای مهم و اساسی در زمینه‌ی کاهش تولید و عرضه‌ی مواد مخدر، همکاری کشورهای منطقه با رویکرد اصل متوازن جهانی است تا بتوانیم شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه باشیم.

وی تصریح کرد: هیچ کشوری همانند ایران در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری نداشته است و امیدواریم بتوانیم همکاری‌های خوبی با ایران در کاهش و کنترل عرضه‌ی مواد داشته باشیم.

یوری فدوتوف در پایان گفت: دفتر کنترل مواد مخدر و جرم سازمان ملل 16 سال پیش در تهران تاسیس شد و طی دو ماه آینده برنامه‌ی جدید کشوری 5 ساله با ایران را تمدید می‌کنیم تا برنامه ریزی‌های جدیدی در کاهش و کنترل عرضه‌ی مواد در ایران و منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، مواد ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار