معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: باید بحث معیشت جایگزین فراهم شود تا بتوانیم بخشی از چالش های موجود در زمینه مواد مخدر را کاهش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یوری فدوتوف روز دوشنبه در افتتاحیه دومین نشست بین المللی وزرا و روسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه با موضوع ارزیابی و تحولات وضعیت مواد مخدر در منطقه افزود: کشور افغانستان همچنان بعنوان یک تهدید است چرا که 7 درصد رشد کشت مواد افیونی در این کشور را در سال 2015 داشته ایم بطوری که میزان تولید مواد مخدر در این کشور 6400 تن بوده است.

وی ادامه داد: این مواد غیرقانونی به هر نقطه از جهان ارسال می شود و متاسفانه قاچاق مواد افیونی و شیمیایی پیش ساز باعث جرم هایی مثل پولشویی و فساد می شود و در واقع امنیت را در منطقه تهدید می کند.

فدوتوف افزود: جلسه امروز بسیار مهم است اما به هر حال در سراسر جهان بحث هایی در زمینه مواد مخدر وجود دارد که در اجلاس ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2016 مطرح خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که یک اقدام جهانی، متوازن و فراگیر برای مقابله با این چالش ها انجام شود چرا که یک ضرورت است.

وی معیشت جایگزین و دسترسی به داروهای کنترل شده را از نیازهای امروز منطقه دانست و گفت: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد تلاش هایی را انجام می دهد که یک رویکرد متوازن را به اجرا درآورد چرا که هدف ما این است که کشورهای منطقه بتوانند با هم تبادل اطلاعات داشته باشند.

وی همکاری های بین مرزی، پیشگیری و ابتکار سه جانبه میان ایران، پاکستان و افغانستان را ضروری دانست و گفت: ایران در زمینه ابتکار سه جانبه موفق بوده است.

معاون دبیرکل سازمان ملی متحد افزود: ما به دنبال ابتکار عمل جدید در بحث اقدامات دریایی هستیم و می خواهیم تبادل اطالاعات بین منطقه ای را نیز افزایش دهیم.

فدوتوف افزود: ما به دنبال یک همکاری میان موسسات آموزشی برای بهره گیری از بهترین شیوه های آموزشی هستیم که این شبکه های آموزشی با اینترپل، گمرک، اتحادیه بین المللی دانشگاه های پلیس و دیگر شرکا انجام می شود.

وی ادامه داد: اجلاس امروز برای همکاری در زمینه مقابله با چالش های حوزه قاچاق مواد مخدراست تا بتواند همکاری را در اعضا شرکت کننده تقویت کند و حمایت های بین المللی را بسیج کند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار