ایلام؛

ساخت ربات مسیر یاب به دست دانشجویان نخبه ایوانی

دانشجویان گروه برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب با همکاری دانشجویان عضو گروه رباتیک این دانشگاه، نخستین ربات مسیر یاب را ساختند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ مدیر گروه الکتروتکنیک دانشگاه آزاد واحد ایوانغرب با اعلام این خبر گفت: با توجه به کمبود دروس کاربردی در برنامه دانشجویان گروه برق، مسوولان این دانشگاه سعی در تدوین و ارائه دروس کاربردی و عملی داشتند که به این منظور گروه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان غرب تأسیس شد.
 مهرداد مرادی  افزود: هدف اصلی گروه رباتیک، آموزش طراحی ربات است و این درحالی است که بسیاری از مرکز آموزشگاهی رباتیک تنها مونتاژ کاری را به فراگیران می آموزند.
وی یادآور شد: در برنامه های ارائه شده این گروه، هرکدام از فراگیران در طول دوره طراحی و ساخت ربات با انواع نرم افزارهای مهندسی، قطعات سخت افزاری و نکات علمی و کاربردی آشنا می شوند.
وی هدف از ساخت ربات را بهبود، اصلاح و تقویت ربات های مسیریاب طراحی شده برای رسیدن به مسابقات معتبر رباتیک عنوان کرد.
مدیر گروه رشته الکتروتکنیک دانشگاه آزاد واحد ایوان غرب با اشاره به نحوه ساخت این ربات مسیریاب خاطرنشان کرد: ربات طراحی شده با استفاده از میکروکنترل های AVR برنامه ریزی شده و دانشجویان سعی دارند با اصلاح آرایش سنسورها، بهبود کدنویسی و تقویت مدارهای الکتریکی بتوانند سرعت عمل ربات را در دنبال کردن مسیرهای مختلف و متنوع افزایش داده و در طول ساخت با نرم افزار orcad، Proteus، Codevision برنامه نویسی، طراحی تقویت کننده ها و استفاده از درایورها آشنا می شوند.
شهرستان 55 هزار نفری ایوان غرب در 35 کیلومتری ایلام واقع است.
انتهای پیام/ب
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.