وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مسائل اخیر مربوط به تک‌خوانی "زنان"، جعلی و دروغین بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برنامه ویژه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت توضیحاتی درباره ادعای تک‌خوانی خانم‌ها در برخی از آلبوم‌های موسیقایی ارائه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب 25 بهمن 1393 به تالار وحدت آمده بود تا در مراسم ویژه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر شرکت کند.

جنتی در حاشیه برگزاری این ویژه‌برنامه درباره حاشیه‌هایی که اخیراً درباره تکخوانی زنان در برخی آلبوم‌های موسیقی پیش آمده، اظهار کرد: مسائلی که اخیراً در حوزه موسیقی مطرح شده مرتبط با تک‌خوانی بانوان است که پایه و اساس درستی ندارد. ما تاکنون به هیچ آلبومی که تک‌خوانی زن در آن وجود داشته باشد مجوز نداده‌ایم و هرچه بوده همخوانی خانم‌ها و آقایان بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اظهارنظر برخی از مراجع تقلید درباره این مسئله گفت: برخی از مراجع محترم تقلید بر اساس گزارش‌های نادرستی که به آنها داده شده بود، اعتراضاتی به این ماجرا داشتند که البته دغدغه‌ها و نگرانی‌های این مراجع محترم را که عمدتاً برخاسته از انگیزه‌های دینی است، درک می‌کنم و به سخنان آنها احترام می‌گزارم، اما من صریحاً می‌گویم که ما برای انتشار هیچ آلبومی که تک‌خوانی زن داشته باشد مجوز ندادیم و هرچه تاکنون در این زمینه منتشر شده است همخوانی بوده، لذا باید به این نکته توجه شود که احیاناً در بعضی از موارد، خبرهای جعلی و دروغین منتشر نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: به هر ترتیب هر زمان که دروغ یا تحریفی بیان می‌شود باید با آن برخورد کرد که البته این امر تنها به‌عهده وزارت ارشاد نیست. برخی از رسانه‌ها و سایت‌های خبری که نسبت به انتشار و تحریف اخبار اقدام می‌کنند تحت قانون مطبوعات هستند و هیئت نظارت بر مطبوعات باید در مورد اعمال آنها اعمال‌نظر کند.

جنتی در پایان اظهار کرد: مواردی در گذشته وجود داشته که در‌‌ همان آلبوم‌های همخوانی صدای خانم‌ها بر صدای آقایان غالب بوده است منتها در آن موقع قرار نبود اعتراضی شود اما حالا قرار بر این است که اعتراض انجام شود.

/انتهای پیام

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار