قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از افزايش 14 برابری سرمايه‌گذاری خارجی در اين منطقه در مقايسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)، عبداله کعبي افزود: 108ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي در بخش هاي صنعت، تجارت و نفت منطقه آزاد اروند انجام شده که در مقايسه با سال گذشته از رشد 14 برابري برخوردار است. 

وي گفت: شرکت هايي از کويت، چين، امارات متحده عربي، کره جنوبي و روسيه بيشترين سرمايه گذاري را در منطقه آزاد اروند انجام داده اند. 

کعبي افزود: امسال پس از 9 سال از تاسيس منطقه آزاد اروند، صادرات از واردات پيشي گرفت که اين اتفاق در هيچ يک از مناطق آزاد کشور رخ داده نداده است. 

قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي اروند، جذب سرمايه گذاري خارجي و داخلي، توسعه صادرات غيرنفتي و ايجاد اشتغال در مناطق خرمشهر و آبادان را از مهمترين اولويت هاي اين منطقه بيان کرد. 

وي گفت: در هيچ يک از مناطق آزاد کشور به جز منطقه آراد اروند زيرساخت هايي مهمي همچون فرودگاه، راه آهن، انوبان، کشتيراني، نفت، بنادر، کشاورزي، صيد و صيادي و آبراه قابل کشتيراني، برخورداري از آبهاي بين المللي و همسايگي با عراق و کشورهاي حوزه خليج فارس را به صورت يکجا ندارد. 

کعبي، چشم انداز منطقه آزاد اروند را مطلوب و درخشان توصيف کرد و گفت: با توجه به اينکه کمتراز 10سال از عمر اين منطقه آزاد مي گذرد به بسياري از اهداف مناطق آزاد دست يافته است. 

بنادر خرمشهر، آبادان و جزيره مينو بخشي از منطقه آزاد اروند است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار