کفاش‌ در هشتمین همایش مسئولان بسیج دانش‌آموزی مطرح کرد:

اعزام 500 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور / عضویت بیش از 4 میلیون دانش‌آموز در بسیج

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در مدارس، مناطق و سطح استانها از مرز 500هزار نفر عبور کرده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا کفاش‌ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در هشتمین همایش مسئولان استانی ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی که امروز( یکشنبه) در اردوگاه شهید باهنر‌ برگزار شد با اشاره به اعزام دانش‌آموزاه به اردوهای راهیان‌ نور اظهار کرد: اعزام راهیان‌نور دانش‌آموزی از مرز 500 هزار نفر گذشته و همچنین درحال حاضر 2600 دانش‌آموز آماده اعزام به عمره مفرده، 5000 دانش‌آموز به همراه پدر یا مادر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
 
وی افزود: بیش از 9000 دانش‌آموزان زیارت به مشهد مقدس اعزام می‌شوند مجموعه این فعالیت‌ها در راستای تربیت اجتماعی، سیاسی و اخلاقی دانش‌آموزان انجام می‌گیرد.
 
کفاش‌ با بیان اینکه با همت بسیج دانش‌آموزی این فعالیت‌ها با سلامت کامل انجام شده گفت: بیش 52 میلیارد ریال در دو نوبت از سوی وزارت آموزش و پرورش در این خصوص ابلاغ شده است که در این راستا بیش از 800 میلیون تومان از محل مشارکت سازمان‌ها و نهادها و بیش از 5میلیارد تومان از مشارکت خانواده‌ها جذب شده است.
 
کفاش‌ ادامه داد: برای پرداخت مرحله دوم حق‌الزحمه روحانیون ابلاغ اعتباری انجام شده است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی عنوان کرد: در حال حاضر بسیج دانش‌آموزی با بیش از 4میلیون عضو بزرگترین تشکل‌ دانش‌آموزی به شمار می‌آید و پس از آن سازمان جوانان هلال احمر با 1050هزار عضو، سازمان دانش‌آموزی با 650هزار عضو و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با 450 هزار عضو تشکل‌های قانونی هستند که در مدارس فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی به دستور وزیر در دو سال اخیر فعال شده است گفت: در سطح ستاد وزارت آموزش و پرورش از مجموعه انتصابات 50 درصد دارای مدرک دکتری و 50 درصد دارای مدرک فوق‌لیسانس هستند که این رقم در گذشته به 92 درصد فوق‌لیسانس و 8درصد مدرک لیسانس بوده است.
 
 
کفاش‌ همچنین تصریح کرد: 62 درصد از انتصابات وزارت آموزش و پرورش ایثارگر، جانباز و خانواده شهداء‌ تشکیل می‌دهند که این رقم در گذشته 38 درصد بوده است همچنین سوابق مدیریتی منصوبان میانگین 7 سال است و این رقم در گذشته 2 سال بوده است.
 
وی با بیان اینکه میانگین سابقه خدمت همکاران منصوب 5/27 سال بوده که با گذشته تفاوتی ندارد گفت: در سطح استانهای البرز و چهارمحال بختیاری مدیران کل قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در 30 استان دیگر مدیران جدید الاانتصاب‌ به فعالیت می‌پردازند که 17 درصد این مدیران کل دارای مدرک دکتری و 83 درصد دارای مدرک فوق لیسانس هستند که البته این رقم در گذشته به 4 درصد مدرک دکتری و 21 درصد مدرک لیسانس می‌رسد.
 
کفاش‌ ادامه داد: میانگین سابقه خدمت مدیران در استانها 27 سال است که در دوره گذشته  29 سال بوده است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: تمامی انتصابات در آموزش و پرورش با استعلام از وزارت اطلاعات و پس از اعلام نتیجه از سوی آنها صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: کفاش ، بسیج ، راهیان نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار