دیگو کاستا آقای گل لیگ بر‌تر انگلیس می‌شود

دیگو کاستا مهاجم برزیلی_ اسپانیایی تیم چلسی خیلی زود به یکی از ستاره‌های استنفوردبریج تبدیل شده و در تلاش برای رسیدن به عنوان آقای گلی این فصل رقابت‌های لیگ بر‌تر انگلیس است.

دیگو کاستا آقای گل لیگ بر‌تر انگلیس می‌شودبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از فرانس پرس؛ دیگو کاستا تابستان ۲۰۱۴ از اتلتیکومادرید راهی چلسی شد، اما خیلی زود توانست خود را با شرایط لیگ بر‌تر جزیره تطبیق داده و با گلزنی‌های متعدد به یکی از بازیکنان محبوب ژوزه مورینیو تبدیل شود. کاستا فاصله چندانی تا کسب عنوان آقای گلی لیگ بر‌تر فوتبال انگلیس ندارد و اگر در پایان رقابت‌های فصل موفق به ثبت چنین عنوانی شود، نخستین بازیکن خارجی خواهد بود که در اولین فصل حضور خود در لیگ جزیره موفق شده بر‌ترین گلزن لیگ لقب بگیرد.  
 
کاستا در تیمهای زیادی که اغلب چندان هم مشهور نبودند، عضویت داشته است. تیمهایی مانند براگا، اتلتیکومادرید، سلتاویگو، آلباسته، رئال وایادولید، رایو وایکانو و چلسی از حضور کاستا بهره برده‌اند.  
 
** مسابقه ملی

به دلیل اینکه کاستا بازیکنی دورگه برزیلی_ اسپانیایی است، تاکنون برای هردو تیم ملی این کشور‌ها بازی کرده. او نخستین مرتبه ۵ مارس ۲۰۱۳ توسط فیلیپه اسکولاری به تیم ملی برزیل دعوت شد و ۲ بازی دوستانه برای این تیم انجام داد. بازیهای ملی کاستا برای تیم فوتبال برزیل مقابل تیم‌های ایتالیا و روسیه رقم خورد.  
 
پس از آن ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا ۲۸ فوریه ۲۰۱۴ او را به این تیم دعوت کرد. کاستا اولین بازی ملی برای فوتبال اسپانیا را ۵ مارس ۲۰۱۴ و طی یک دیدار تدارکاتی دیگر مقابل تیم فوتبال ایتالیا انجام داد. کاستا در جام جهانی۲۰۱۴ هم در خدمت تیم فوتبال اسپانیا بود و بعید است دیگر به تیم ملی برزیل برگردد.  
 
** افتخارات
 
کاستا همراه با تیم اتلتیکومادرید به افتخارات زیر دست یافت:  
سوپر جام اروپا (۲ مرتبه): ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲
لالیگا (یک مرتبه): فصل ۱۴_۲۰۱۳
لیگ قهرمانان اروپا (نایب قهرمان): فصل ۱۴_۲۰۱۳
کوپا دل ری (یک مرتبه): فصل ۲۰۱۳_۲۰۱۲
 
** افتخارات فردی
 
کوپا دل ری: آقای گل فصل ۲۰۱۳_۲۰۱۲ با ۸ گل زده بهترین بازیکن ماه لالیگا: سپتامبر ۲۰۱۳
بهترین بازیکن ماه لیگ بر‌تر انگلیس: آگوست ۲۰۱۴
برچسب ها: آقای ، گل ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار