مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد؛

کاهش گردو خاک تا روز سه‌شنبه

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس مدل​ها، حداقل تا روز سه​شنبه پدیده خاصی از جمله پدیده گردوخاک در خوزستان نخواهیم داشت.

هوای خوزستان فعلا بدون گرد و خاک استبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، کورش بهادری با بیان وضعیت جوی استان خوزستان، اظهار کرد: از امروز (شنبه) تا سه روز آینده جوی پایدار توام با کاهش دمای 2 تا 3 درجه​ای در استان پیش​بینی می​شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس مدل​ها، حداقل تا روز سه​شنبه پدیده خاصی از جمله پدیده گردوخاک در خوزستان نخواهیم داشت، افزود: از آنجا که هر چه بازه زمانی پیش​بینی​ها بیشتر باشد، میزان خطای پیش​بینی افزایش می​یابد؛ سعی کرده​ایم با ارایه پیش​بینی​های سه روزه، از بروز خطا در شرایط موجود جلوگیری شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان به نفوذ زبانه پرفشار و شمالی براساس نقشه‌های پیش‌یابی در سطح زمین اشاره و اظهار داشت: در سطوح فوقانی جو نیز در این مدت سلول ناپایداری بر روی شرق دریای مدیترانه قرار دارد که با ارسال امواج ناپایدار بر روی منطقه موجب افزایش ابر و رگبارهای پراکنده در برخی نقاط استان خواهد شد.

بهادری گفت: بر این اساس در 24 ساعته آینده آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری همراه با غبار در بعضی ساعات توام با وزش باد و احتمال رگبار پراکنده به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شبانه‌روز گذشته گرم‌ترین شهر امیدیه با 28 و سردترین بستان با 6 درجه سانتیگراد بوده است. بیشینه دمای امروز اهواز به 21 و کمینه آن به 9 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/ زا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.