بیماری‌های خواب درمان بیماری‌های مزمن را با مشکل مواجه کرده است

ابتلا به بیماری‌های خواب علاوه بر ایجاد عوارض متعدد جسمی و روانی، درمان بیماری‌های مزمن به ویژه پاسخ این بیماریها به درمان‌های دارویی را با مشکل مواجه کرده است.

پژمان جوانشیر‌ متخصص اعصاب و روان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون دهها نوع بیماری‌ مرتبط با خواب کشف شده که برخی از این بیماری‌ها با بسیاری‌ دیگر از بیماری‌ها در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دچار اختلالات‌ تنفسی در حین خواب هستند، افزود:  گاهی این اختلالات به اندازه‌ای قابل ملاحظه و حتی شدید هستند که بر روی سایر بیماری‌ها به ویژه درمان آنها تاثیر‌ جدی می‌گذارند.

جوانشیر‌ تاکید کرد: ابتلا به بیماری‌های خواب علاوه بر ایجاد عوارض‌ متعدد جسمی  و روانی، درمان بیماری‌های مزمن‌ به ویژه پاسخ این بیماری‌ها به درمان‌های دارویی را با مشکل‌ مواجه کرده است.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال افرادی که دچار‌ بیماری‌های خواب به ویژه‌ انواع متوسط و شدید آن هستند، به درمان اختلالاتی‌ نظیر فشار خون و چربی خون پاسخ مناسبی نمی‌دهند.

جوانشیر‌ خاطر نشان کرد: حتی برخی از بررسی‌ها نشان دهنده‌ این موضوع هستند که بیماری‌های خواب ممکن است روند درمان‌ بیماری‌های قلبی و عروقی‌ و مغزی‌ و عصبی‌ را نیز با مشکلاتی رو به رو سازند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار