نوری در گفتگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران:

گله مجمع نمایندگان خوزستان از "ابتکار"/از حضور پرشور مردم اهواز در راهپیمایی به گریه افتادم/ مسئولین گام‌های عملیاتی بردارند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از حضور پرشور مردم به گریه افتادم که در شرایط سخت ولایت‌مداری علاقه به نظام و حاکمیت و ایثار خود را نشان دادند.

*از حضور پرشور مردم به گریه افتادم  /مسئولین اقدامات عملیاتی انجام دادم"سید رضی نوری" نماینده مردم "خوزستان" در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره ریزگردهای استان خوزستان و حماسه بزرگ 22 بهمن و حضور پرشور مردم این استان اظهار داشت: علی‌رغم ریزگردهای شدید و  غلظت زیاد ریزگردها که در برخی مناطق به 25 برابر حد مجاز و 66 درصد رسیده بود، مردم شهید پرور استان خوزستان و شهرهای مختلف این استان حضور پرشوری داشتند.
 

*از حضور پرشور مردم به گریه افتادم

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در حماسه 22 بهمن گفت: از حضور پرشور مردم به گریه افتادم که در شرایط سخت، ولایت‌مداری، علاقه به نظام و ایثار خود را نشان دادند.
 

*مسئولین گام‌های بزرگتری بردارند


نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روی صحبت ما با مسئولین است که باید گام‌های بزرگتر بردارند و در مسیر انقلاب و خدمت به مردم حضور پیدا کنند، تکریم ارباب رجوع و حس مردم‌داری امری مهم بوده و مردم احساس می‌کنند که انقلاب برای خودشان است و ما باید این موضوع را ارج نهیم.
 
*مردم منتظر گام‌های عملیاتی هستند

وی با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده و دستور ریاست محترم جمهوری و پیگیری‌های "مقام معظم رهبری" تاکید کرد: ورود رهبر معظم انقلاب و پیگیریهای معظم له نشان دهنده اهمیت موضوع بوده و مردم منتظر گام‌های عملیاتی هستند، معضل به وجود آمده در خوزستان فقط مربوط به خارج از کشور نیست و در این بخش باید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی انجام شود.

 *ارگان‌های مختلف وارد عمل شوند/نباید دست روی دست بگذاریم

نوری با اشاره به انجام شدن اقدامات عملیاتی در حوزه بازنگری "سدها" و خشکی "تالاب‌ها" و لزوم نقش آفرینی وزارت نیرو، وزارت  نفت، محیط زیست و ارگان‌های دولتی تصریح کرد: انتظار داریم مسئولین امر همت کنند و مردم اگر ببینند گام‌های عملیاتی برداشته شده و حداکثر توان به کار گرفته شده راضی می‌شوند و ما نباید دست روی دست بگذاریم.

*از حضور پرشور مردم به گریه افتادم  /مسئولین اقدامات عملیاتی انجام دهند/گله از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست
 

*امور بین‌الملل محیط زیست و وزارت خارجه فعال شوند


نماینده مجلس شورای اسلامی درباره همکاری کشورهای منطقه و لزوم دیپلماسی دولت در حل مشکل ریزگردها گفت: باید اقدامات عملی انجام دهیم و امور بین‌الملل محیط زیست و وزارت خارجه فعال شوند و در این باره ایفای نقش کنند.  
 
وی با اشاره به اقدامات عملی و سفر وزیر بهداشت به استان  و برگزاری جلسات ویژه در مورد حل مشکل ریزگردها اظهار داشت: اگر بخشی از حل موضوع در خارج از کشور است باید اقدامات لازم را انجام دهیم  و باید اعتبار ویژه‌ای تخصیص داده و کمیته ویژه بحران، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت خارجه در این باره ایفای نقش کنند.
 
*حضور وزیر بهداشت در استان خوزستان و پیگیری‌های رئیس‌جمهور، قدمی رو به جلو است

نوری درباره اقدامات انجام شده توسط دولت و پیگیری‌ دغدغه‌ها و نگرانی‌های مقام معظم رهبری تاکید کرد: حضور وزیر بهداشت در استان خوزستان و پیگیری‌های رئیس‌جمهور، خود یک قدم رو به جلو بوده و تمهیداتی که سازمان محیط زیست برای کنترل ریزگردها در نظر گرفته شده باید عملی گردد تا آرامش و آسایش را برای مردم ایجاد کنیم و امید و نشاط را به مجموعه هدیه کنیم. 

*از حضور پرشور مردم به گریه افتادم  /مسئولین اقدامات عملیاتی انجام دهند/گله از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست


*کشورهای منطقه استقبال خواهند کرد

 
نماینده مجلس شورای اسلامی درباره همکاری کشورهای منطقه در موضوع ریزگردها تاکید کرد: اگر ما اقداماتی انجام دهیم و متولی باشیم کشورهای منطقه نیز استقبال می‌کنند و دولت در این باره باید نقش آفرینی کرده و تمام سعی و تلاش خودمان را در جهت همکاری‌های منطقه‌ای انجام دهیم.  
 

*لزوم بازنگری در سد سازی

وی ادامه داد: باید تمامی ارگان‌ها وارد عمل شوند و بازنگری در سد سازی و اقداماتی که در حل مشکل ریزگرد می‌تواند موثر باشد مانند آزادسازی آب و ایجاد "باران مصنوعی" و جلوگیری از سدسازی‌های غیرمهندسی باید انجام شود و آب را به مناطقی که نیاز است برسانیم و کانون ریزگردها را کنترل کنیم.
 
نوری تاکید کرد: سال 88-89 یک میلیارد دلار جهت حل مشکل ریزگرد تصویب شد که البته این یک مبلغ در نظر گرفته شده بود و باید دستورات ویژه‌ای در جهت حل سریع بحران انجام شود و اعتبار ویژه‌ای مشخص و تنخواه لازم در اختیار قرار بگیرد و کارشناسان با سنجش واقعیات و مطالعه اقدام جدی انجام دهند.  
 

*از حضور پرشور مردم به گریه افتادم  /مسئولین اقدامات عملیاتی انجام دهند/گله از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست


*گله از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست


نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: سفر مسئولین یک گام رو به جلوست و باید گام‌های بیشتری صورت بگیرد که البته ما از این که خانم ابتکار به استان خوزستان سفر نداشته و باید حضور پیدا می‌کرد گله داریم و باید در این زمینه مسئولین وقت بگذارند تا مشکل حل شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار