دکتر هاشمی گفت: دولت مصمم است بدون ملاحظه از نظر تامین اعتبارات نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز برای مهار ریزگردها در استان اقدام کند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ( وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی صبح امروز در در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در مصلی اهواز، گفت: مقام معظم رهبری، رییس جمهور و هیات دولت نگاه ویژه ای به مسایل و مشکلات استان خوزستان دارند چرا که اکثر مسئولین فعلی بخشی از دوران زندگی خود را در زمان دفاع مقدس در این منطقه سپری کرده اند.
 
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مردم و مسئولین خود را وامدار رشادتهای مردم استان خوزستان می دانند، افزود: برخی از مردم عزیزانشان در این مناطق به درجه رفیع شهادت نایل شده اند .
 
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پدیده خشکسالی در کشور گفت: پدیده خشکسالی 25 سال پیش آغاز شده و علیرغم انتظار مردم که این مشکل در سالهای بعد، برطرف خواهد شد، متاسفانه این معضل با غلظت و سرعت بیشتر ادامه پیدا کرد و به بخش های دیگر کشور نیز تسری یافت.

وی با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس که افتخار حضور در مقابل دشمن را در این مناطق داشتم شاهد پرآبی بودیم بطوریکه غیر از جاده ها بقیه مسیر را آب پوشانده بود که متاسفانه امروز همه جا خشک است و میزان بارندگی 46 درصد نسبت به سال قبل کمتر شده است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است بدون ملاحظه تجهیزات لازم مورد نیاز استان را تامین نماید و بیمارستانها و مرکز درمانی دولتی، تامین اجتماعی ، بیمارستانهای وابسته به وزارت نفت و حتی بیمارستانهای خصوصی، خدمات بهداشتی درمانی رایگان به بیماران تنفسی ناشی از ریزگردها ارائه دهند.

دکتر هاشمی اطلاع رسانی به موقع، سالم و هماهنگ را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم به فرافکنی هایی که بعضا در اینگونه مواقع ایجاد می شود توجه نکنند.

وی در پایان با بیان اینکه  باید بپذیریم که سیستم آب و هوایی دچار تغییر است و نزولات آسمانی بسیار کاهش داشته است ، تصریح کرد: در خصوص ریزگردها آن بخشی که قابل پیشگیری و در اختیار ماست را با جدیت و همراهی همه دستگاهها دنبال خواهیم کرد تا سلامت و آرامش مردم این استان دچار آسیب نشود و در جشن پیروزی انقلاب در سال آینده، مشکلات برطرف شده باشد و دولت شرمنده مردم نباشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیده
۱۹:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید واقعا تشکر میکنم بخاطر گروه خبری خوبی که دارید.می خواستم ازتون خواهش کنم درمورد خواص زالو درمانی تاثیراتی که بر روی پوست داره گزارشی تهیه کنید.
مطالب زیادی در سایت های مختلف خوندم اما بخاطر اعتمادی که به سایت باشگاه خبرنگاران جوان دارم ازتون تقاضا مندم گزارشی ازین روش درمانی تهیه کنید از عوارض و مزایای اون.
بسیار متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
به داد ما برسید خانه های ما خیابانهای پر خاکند .ما غیر از خدا کسی را نداریم