همزمان با برگزاری جشن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عملیات اجرائی برج فناوری پارک علم وفناوری فارس با حضور مقامات کشوری و استانی آغازشد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی وزارت علوم، دراین مراسم دکترعبدالحسین فریدون مشاوروزیرعلوم، تحقیقات وفناوری ومدیرکل دفتر وزارتی، با بيان اينكه کارآفرینی موتور محرکه توسعه اقتصادی است که این مهم باید از مراکز علمی آغاز و به سمت صنعت سوق داده شود، اظهار داشت : دانشگاه ها باید با ارتباط اصولی تر با صنعت و ایجاد کارآفرینی درحل مسائل و مشکلات منطقه کارساز باشند.

وي افزود: کشورهای پیشرفته با تقویت دانشگاه های کارآفرین و ایده پرداز ایفای نقش کلیدی در ارتقا علم و فناوری را به آنها سپرده اند.

دکترفریدون بیان کرد: درکشور ما با توسعه آموزش عالی و رشد فارغ التحصیلان دانشگاهی در جامعه باید دانشگاه های ایده پرداز پاسخگویی و کارآفرینی را برعهده گیرند تا جمعیت جوان کشور آسیب پذیر نشوند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه ها باید ضمن ارتقاي کیفی آموزش، پذیرش مسئولیت پژوهش و تحقیقات با مرکز اقتصادی تعاملی سازنده داشته باشند تا اقتصاد دانش محور بر پایه هایی مستحکم بنا شود.

درادامه دکترسیداحمد فاضل زاده رئیس پارک علم و فناوری استان فارس دراین مراسم گفت: باتوجه به پتانسیل های علمی و فناوری استان فارس درحوزه های مختلف و توجه به رویکرد اقتصاد دانش محور توسعه فیزیکی این مجموعه مدنظر مسئولان قرارگرفت.

وي افزود: ایجاد بستر مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها جهت استقرار شرکت های دانش بنیان تخصصی و مرکز توسعه فناوری های کلیدی طرح کلان ملی ایجاد برج فناوری در پارک را مطرح کرده است.

دکترفاضل زاده گفت: برج فناوری در زیربنای به وسعت شش هزار متر مربع در10 طبقه درسایت پارک علم و فناوری با بهره گیری از اعتبارات ملی احداث می شود.

وي ادامه داد: درهشت طبقه از این برج شرکت های دانش بنیان توسعه یافته و پروژه کلان ملی توسعه فناوری های کلیدی مستقر می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: همچنین دو طبقه ازاین مجموعه به خدمات رفاهی و ورزشی برای موسسات مستقر در پارک اختصاص داده شده است.

دکترفاضل زاده گفت: در برج فناوری مقدمات اشتغال 400 نفر از صاحبان ایده و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شده که با استقرار آنها زمینه توسعه دانش به صنعت ایجاد می شود.

وی افزود: طراحی معماری و سازه این برج متمایز و تداعی کننده مفهوم فناوری است و از مصالح و تکنولوژی نوین در آن استفاده می شود.

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: هم اکنون 200 شرکت دانش بنیان در این پارک مستقر هستند و زمینه استقرار 100 شرکت دیگر نیز فراهم شده است.

گفتني است درپایان این مراسم که همراه با اجرای گروه نمایش ناشنوایان فریاد گران بی صدا بود، از موسسات برتر مستقر در پارک علم وفناوری فارس و همچنین کارکنان برتر سال 93 پارک علم وفناوری فارس با اهداء لوح، تقدیر شد دکترعلی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش وفناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهندس نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، حجه الاسلام رضوی امام جمعه موقت شیراز و تعداد یازده نمایندگان استان فارس درمجلس شورای اسلامی حضور داشتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار