دبیر کل حزب اسلامی کار با ذکر این مطلب که نقش انسان سازی زنان را نمی توان نادیده گرفت گفت: نقشی که زنان ایفا می کنند انسان سازی است؛ مادرانی که توانستند با تربیت فرزندان خود سرنوشت یک کشور را تغییر دهند و گرنه سرنوشت دیگری در انتظار مردم بود.

پس از انقلاب نگاه معنوی نسبت به زنان ایجاد شد/ نقش انسان سازی مادران را نمی توان نادیده گرفتبه گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار در مراسم دومین نکوداشت زنان موثر در انقلاب که به همت حزب متبوعش برگزار شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این که امروز در تداوم انقلاب پیشرفت های ارزشمندی حاصل شده است اظهار داشت: اما باید به  پیشرفت های بیشتری دست می یافتیم.


وی افزود: اما این بدان معنا نیست که شرایط نسبت به گذشته تغییر پیدا نکرده است؛ کسانی که در جریان مبارزات انقلابی بودند، اطلاع دارند که ظلم های زیادی به مردم روا داشته شد مثلاً کارگرانی که اعتصاب می کردند به گلوله می بستند و هر اعتراضی را به شکل سختی پاسخ می دادند.

کمالی با بیان این که در رژیم طاغوت به زن از موقعیت معنوی نگاه نمی شد گفت: زن به عنوان کسی که تداوم نسل را سبب می شود نگاه می شود.

دبیر کل حزب اسلامی کار با اشاره به این که پس از انقلاب اسلامی زنان نقش تازه ای را پیدا کردند و نگاه معنوی نسبت به زنان ایجاد شد اظهار داشت:  در این مرحله زن به عنوان " انسان انسان ساز" مورد توجه قرار گرفت؛ دقیقاً همان نگاهی که امام خمینی (ره) نسبت به قرآن داشتند به گونه ای که ایشان قرآن را انسان ساز می دانستند.

کمالی با ذکر این مطلب که نقش انسان سازی زنان را نمی توان نادیده گرفت گفت: نقشی که زنان ایفا می کنند انسان سازی است؛ مادرانی که توانستند با تربیت فرزندان خود سرنوشت یک کشور را تغییر دهند و گرنه سرنوشت دیگری در انتظار مردم بود.

وی با بیان این که تجزیه  کشور در صورتی که فرزندانمان مقاومت نمی کردند قطعی بود ابراز کرد: یکپارچگی کشور حاصل زحمات افرادی است که به دست مادران تربیت شدند.

وی با اشاره به این که در رژیم پهلوی به حقوق زن توجهی نمی شد گفت: اگر به حقوق زنان در طول تاریخ توجهی می شد امروز وضعیت جامعه زنان بسیار بهتر از آن چیزی که امروز هست می بود.

دیبر کل حزب اسلامی کار با اشاره به این که در دوران طاغوت عده زیادی از زنان در مجلس حضور داشتند گفت: با وجود حضور این تعداد زن در مجلس، واقعاً چه مقدار به حقوق زنان رسیدگی می شد؟

کمالی با بیان این که در دوره ساسانیان صرفاً فرزندان روحانیون و شاهزاده ها اجازه تحصیل داشتند خاطر نشان کرد: امروز در ایران اسلامی تعداد زنان و دختران دانشجو بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نکوداشت ، کمالی ، نقش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار