شریعت باقری اعلام کرد

جذب هزار قاضی در دستگاه قضا/ دانشگاه علوم قضایی نیازمند حمایت جدی مسئولان

رئیس دانشگاه علوم قضایی گفت: با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه بورسیه هستند از 1700 دانشجو نزدیک به 1000 نفر از آنها به قضات کشور اضافه می‌شوند.

جذب هزار قاضی در دستگاه قضا/ دانشگاه علوم قضایی نیازمند حمایت جدی مسئولان
به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «محمدجواد شریعت باقری» ضمن تبریک ایام دهه فجر در مراسمی که به همین مناسبت در دانشگاه علوم قضایی برگزار شد، اظهارداشت: دانشگاه علوم قضایی یک نیروی بالقوه‌ مهمی است و از نظر جایگاه حتما باید یکی از مهمترین دانشگاه‌های کشور باشد.  
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه بورسیه هستند از 1700 دانشجو نزدیک به 1000 نفر از آنها به قضات کشور اضافه می‌شوند.  
 
رئیس دانشگاه علوم قضایی تصریح کرد: جایگاه قضات خیلی مهم است و به جا آوردن آن حق دشواری است. 

شریعت باقری افزود: دانشگاه علوم قضایی در هر سه مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری در دو رشته حقوق جزا و عمومی دانشجو دارد که  تمامی این رشته‌ها با نظارت و بازرسی و برحسب دستگاه‌های مختلف قضایی تعیین شده‌ است. 

رئیس دانشگاه علوم قضایی اظهار داشت: امسال ما کار جدیدی انجام دادیم مبنی بر اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری از سال آینده مشمول قواعد بورسیه قرار می‌گیرند چون می‌خواهیم از حجم کارشناسی‌مان کاسته شود.  
 
شریعت باقری با اشاره به بعد تربیتی دانشگاه علوم قضایی در تربیت دانشجویان گفت: فلسفه تربیتی بسیار مهم است و دانشجویان باید بتوانند در این دانشگاه تربیت اسلامی را فرا گرفته و به عنوان یک قاضی با اخلاق اسلامی به جامعه قضایی کشور تحویل داده شود.

وی ادامه داد: ما برنامه‌های کارشناسی را کامل نمی‌دانیم و دانشجویان باید برنامه‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشند که از جمله این برنامه‌ها این است که ما باید نخبگان قوه قضاییه را به این دانشگاه دعوت کرده تا آنها از تجربیات زندگی و فعالیت‌های خودشان را برای دانشجویان عرضه کنند.  
 
رئیس دانشگاه علوم قضایی تصریح کرد: تلاش ما در دانشگاه این است که دانشجویان دیگر دغدغه معدل داشته باشند و وقتشان آزاد شود، تا اینکه بتوانند در میزگردهای ما شرکت کنند.  
 
شریعت باقری گفت: در حال حاضر کارآموزی ضمن تحصیل دانشجویان را آغاز کرده‌ایم تا دانشجویان در کنار تحصیلات خود تجربیات کاری را در دستگاه قضا یاد بگیرند.  
 
رئیس دانشگاه علوم قضایی در پایان خاطر نشان کرد: از جا و مکان دانشگاه رضایت کامل نداریم و امیدواریم که با کمک مسئولان قضایی، بتوانیم این مسئله را حل کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار