بخش توانبخشی بیماران‌ام اس با ارائه خدمات توانبخشی و همچنین درمان در بیمارستان رفیده و به همت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی راه اندازی شد.

مجتبی عظیمیان متخصص مغز و اعصاب کشورمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص افتتاح بخش توانبخشی بیماران‌ ام اس برای نخستین بار در کشور و در ایام یوم ا... دهه فجر، افزود: پیش از افتتاح این بخش بیماران‌ ام اس با توجه به مشکلات در بحث رفت و آمد‌ها، هزینه‌ها، همراهی فرد دیگری و... به صورت سرپایی به کلینیک‌ها ارجاع داده می‌شوند و به صورت مقطعی درمان آن‌ها انجام می‌شود اما با افتتاح بخش بستری علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی شاهد ارائه خدمات درمان و همچنین آموزش خانواده‌ها نیز خواهیم بود که این مهم نقطه عطف افتتاح این بخش است. 

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۸ تا ۲۰ تخت به منظور ارائه خدمات توانبخشی و درمان به بیماران‌ام اس اختصاص داده شده و با توجه به توانمندی این مرکز در صورت افزایش مطالبات به توسعه این مرکز خواهیم پرداخت. 

وی با توجه به ضرورت ایجاد بخش توانبخشی بیماران‌ ام اس، نیاز این گروه و از سوی رضایتمندی این بیماران خاطر نشان کرد: تیم توانبخشی و درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در صدد است به منظور آموزش و راه اندازی این بخش در اقصی نقاط کشور با سایر بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها همراهی کند تا بیماران در سطح کشور از خدمات توانبخشی و درمان بهره‌مند شوند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطر نشان کرد: با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با انجمن‌ ام اس کشور، سازمان‌های بیمه گر و... بیماران‌ام اس می‌توانند با تعرفه‌های دولتی از خدمات توانبخشی جسمی و روانی بهره‌مند شوند. 

گفتنی است، در مراسم افتتاح بخش توانبخشی بیماران‌ ام اس برای نخستین بار در کشور متولیان این امر دکتر حمیدرضا خرم خورشید ریاست دانشگاه علوم بهزیستی، دکتر حمیدرضا خانکه معاون درمان و سایر معاونین و مدیران حضور داشتند.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار