توانمندسازی دانش اعتیاد لازمه اهتمام جدی مسئولین وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و... است تا بتوان شاهد گلهای موثر در این عرصه بود.

آذرخش مکری روانپزشک کشورمان و از فعالان حوزه دانش اعتیاد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:بروز رسانی دانش اعتیاد هنوز توانمند نشده و در شرایط نظام تحول سلامت و پزشک خانواده نباید دانش اعتیاد را به حول خود رها کرد.

وی در ادامه گفت: هر چند در سالهای اخیر بخش مرتبطی در وزارت بهداشت فعالیت های متعددی داشته است اما با در نظر داشتن جامعه هدف و تنوع مخدرها، افزایش اعتیاد،‌کاهش سن ابتلا به اعتیاد و... باید بطور جدی به آن پرداخته شود و برگزاری چند کارگاه نیاز جامعه را مرتفع نمی‌کند.

مکری در ادامه اذعان داشت:تاکنون به همت مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با در نظر داشتن امتیاز بازآموزی شاهد آموزش درمانگران متعددی بوده‌ایم.

وی گفت: درمانگران تنوع زیادی از روانپزشکان، متخصصین رشته‌های پزشکی قانونی، بیهوشی و... دارند و در شبکه درمانگران حدود پنج هزار پزشک مشغول به فعالیت هستند که این آمار نیازمند اهتمام جدی مسئولین  وزارت بهداشت است.

وی اذعان داشت: بازآموزی و آموزش مداوم حوزه اعتیاد و آموزش رسمی و درمانگران قبل و حین درمان تاثیر بسزایی در درمان موفق اعتیاد خواهد داشت.




انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.