معاون رئیس جمهور آمریکا با رئیس اقلیم کردستان عراق در مونیخ در آلمان دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از دیدار «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در مونیخ در آلمان خبر داد. 

 در متن این بیانیه آمده است: معاون رئیس جمهور آمریکا و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در این دیدار آخرین تحولات منطقه، همکاری بین اربیل و بغداد و مبارزه با داعش را بررسی کردند. 

در این دیدار بارزانی مراتب قدردانی خود را از مشارکت آمریکا در این مبارزه اعلام کرد. 

معاون رئیس جمهور آمریکا در این دیدار با تقدیر از فداکاری‌های نیروهای کُرد درباره کمک‌های بیشتر آمریکا و ائتلاف برای این نیرو‌ها برای تشدید مبارزه بر ضد داعش گفتگو کرد. 

وی همچنین در دیدار با «ایراکلی گاریباشویلی» نخست وزیر گرجستان به بررسی بحران ناشی از درگیری‌ها در شرق اوکراین و اثرات آن بر امنیت اروپا پرداخت و بر حمایت آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان تاکید کرد و از دولت این کشور خواست بر روی اصلاحات دمکراتیک تمرکز کند. 

جو بایدن همچنین در دیدار با «می‌لو دوکانوویچ» نخست وزیر مونته نگرو پیشرفت‌های این کشور در سال گذشته برای برآورده کردن معیارهای لازم برای پیوستن به ناتو را ستود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار