گرفتگی عضلات پا در خانم‌های باردار بسیار مشاهده می‌شود، اما پزشکان توصیه‌هایی در این زمینه داشته‌اند که می‌تواند به درمان و یا کاهش این مشکل کمک بسیاری کند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، دکتر نریمان متخصص زنان و زایمان در برنامه مجله بارداری در خصوص درمان گرفتگی عضلات پا در خانم‌های باردار گفت: گرفتگی عضلات پا هنگام استراحت در خانم‌های باردار بسیار مشاهده می‌شود.

وی افزود: برای درمان و یا کاهش این مشکلات بهتر است مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین هستند، فراموش نشود.

وی ادامه داد: همچنین بهتر است با انجام ورزش‌های سبک و قدم زدن در خانم‌های باردار فراموش نشود زیرا با انجام این فعالیت‌های روزانه گردش خون در بدن افزایش می‌یابد و گرفتگی عضلات پا کاهش می‌یابد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از روش‌های کاهش گرفتگی عضلات پا در خانم‌های باردار گرفتن دوش با آب ولرم و شست‌وشوی پا با آب و نمک رقیق می‌باشد.

وی افزود: یکی از بیماری‌هایی که در خانم‌های باردار ایجاد می‌شود سردرد است که به دلیل خستگی جسمی بوجود می‌آید و درمان آن با استراحت و تنفس هوای تمیز امکان‌پذیر است.

وی در آخر گفت: اما در صورتی که این سردردها طولانی‌ مدت باشد با اختلال گرفتگی ؟؟ همراه است که در این صورت برای درمان آن باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.