یک کار‌شناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین و شفاف‌ترین مواضع ایران پیرامون مسئله هسته‌ای است، گفت: ۱+۵ این واقعیت را دریافته که جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع ملی‌ خود معامله نخواهد کرد.

بیانات مقام معظم رهبری شفاف‌ترین موضع جمهوری اسلامی ایران را نشان غرب داد«سیدجلال فیاضی» در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری به عنوان یکی از مهم‌ترین و شفاف‌ترین مواضع جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسئله هسته‌ای است، اظهارداشت: ایشان در این بیانات خود به چند نکته بسیار مهم و اساسی از جمله تاکید بر چگونگی توافق خوب و بد اشاره کردند.  
 
وی ادامه داد: توافق خوب توافقی است که منافع و عزت و سربلندی ایران را در نظر داشته و تامین کند و در مقابل نیز توافق بد توافقی است که منافع کشورمان را تامین نکند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی افزود: نکته دوم مسئله حمایت از دولت و تیم مذاکره کننده کشورمان است که ایشان به ایستادگی دولت و تیم مذاکره کننده بر منافع کشورمان اشاره کردند.  
 
فیاضی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که ایران با توافقی که می‌تواند ایجاد شود موافق است و با توجه به اعتمادی که میان دولت و ملت وجود دارد، از هرگونه توافق خوب استقبال خواهد شد.  
 
وی با اشاره به مهم‌ترین فراز بیانات مقام معظم رهبری گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، توافق واحد و پرهیز از تجزیه کردن توافق است و ایشان علت آنرا اینگونه تعبیر کردند که اگر در چند مرحله تنها توافق کلی صورت گرفته و جزئیات آن به آینده موکول شود، با توجه به اعمال و رفتارهایی که از غرب دیده‌ایم، چنین توافقاتی باعث سوءاستفاده آن‌ها خواهد شد.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: یک توافق کامل شامل کلیات و جزئیات خواهد بود و اکنون ۱+۵ این واقعیت را دریافته است که جمهوری اسلامی ایران اهل گفتگو و مذاکره است و بر سر منافع ملی‌ خود معامله نخواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار