کتاب «سینما به روایت هیچکاک» اثر فرانسوا تروفو با همکاری هلن جی. اسکات ترجمه پرویز دوایی توسط انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ این اثر ترجمه مصاحبه ای است که فرانسوا تروفو منتقد و سینماگر فرانسوی قبل از مرگش با آلفرد هیچکاک فیلمساز و کارگردان برجسته و صاحب سبک سینما انجام داده است.

گفتگوی این دو هنرمند هنرشناس پیرامون چهار مبحث اصلی بوده است که عبارتند از: شرایط مربوط به پیدایش و ساخت هر فیلم به ویژه فیلم های هیچکاک، تدارک و نگارش سناریوی هر فیلم، مسائل خاص مربوط به کارگردانی و برآورد نتایج تجاری و هنری فیلم از نظر هیچکاک ، با توجه به انتظاراتی که وی در اصل نسبت به آن فیلم خاص داشته است.

کتاب "سینما به روایت هیچکاک" اثری است خواندنی و به یاد ماندنی که نه فقط از سینمای هیچکاک بلکه از هنر هفتم به طور کلی، دانستنی ها و شگفتی هایی برای علاقمندان به سینما به دست می دهد و به خواننده می آموزد چگونه می توان با بهره گیری از اجتماع عناصر مادی یا عینی، آثار عمیق و پیچیده ذهنی، عاطفی و ... آفرید.

با مطالعه این کتاب سینماگران متعهد حرفه ای و آماتور با سبک، قالب و ذهن هیچکاک آشنا می شوند و با جامعیت بیشتر و تجربه ذهنی افزون تر به کار فیلمسازی در مسیر صحیح و مورد نیاز جامعه می پردازند و محققان و منتقدان با آگاهی از گفتگوهای نقادانه و مستدل تروفو و هیچکاک می توانند دانسته ها، دقت و تیزبینی خود را افزایش دهند.

کتاب حاضر برای علاقمندان به هنر هفتم این امکان را می دهد تا با شناخت بهتر تئوری های فیلمسازی مورد بحث در کتاب، بتوانند بر قدرت درک خود بیفزایند و پیام و زبان نوعی از سینما را به آسانی دریابند.

چاپ هفتم کتاب "سینما به روایت هیچکاک" در 277 صفحه مصور و با قیمت 14000 تومان در شمارگان یک هزار نسخه از سوی انتشارات سروش برای علاقمندان به هنر سینما منتشر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار