معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت:‌ تمامی دادگاه‌های خانواده موظف هستند قبل از صدور حکم طلاق گواهی عدم امکان سازش را از نظر مشاوران تخصصی سازمان بهزیستی کشور صادر کنند.

به گزارشخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد باقر الفت معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه جلسه تفاهم نامه کاهش آسیب اعتیاد که ظهر امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم صدور گواهی عدم امکان سازش اظهار کرد: تمامی دادگاه‌های خانواده موظف هستند قبل از صدور حکم طلاق گواهی عدم  امکان سازش را با نظر مشاوران تخصصی سازمان بهزیستی کشور صادر کنند  و بر اساس این تفاهم نامه می‌توان گفت این مشاوره‌ها سازماندهی شده و به طور تخصصی‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکزمشاوره در داخل و یا خارج دادگاه است گفت: به دلیل کمبود فضای فیزیکی این مراکز در خارج از دادگستری‌ها بوده و زوجین به آ‌ن مراجعه کرده و هزینه‌ای پرداخت می‌کنند اما در تلاش هستیم با همکاری سازمان بهزیستی کشور از زوجین معسر پولی دریافت نشود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عنوان کرد: با توجه به جمع پرونده های طلاق در دادگاه‌ها به مشاوران زیادی نیاز است و یک جلسه مشاوره برای زوجین کافی نیست و این زوجین باید طی  جلسات متعددی به منظور کاهش آسیب در زندگی به مشاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار