ذبحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دستگاه قضا در نهایت استقلال به پرونده‌های مفاسد رسیدگی می‌کند

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، قوه‌‌ قضاییه مستقل و بدون تاثیر از جوسازی‌ها و جریان سازی‌های خاص، در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد مختلف قاطعانه عمل کرده است.

دستگاه قضا با انتخاب رییس از سوی مقام معظم رهبری به جایگاه کاملا مستقل تبدیل شد«حسین ذبحی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی، گفت: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نظام قضایی قبل از انقلاب متشکل از یک دستگاه قضایی مبتنی بر مبانی اسلامی و قواعد و مقررات شرع مقدس است.  
 
وی در رابطه با دستاوردهای قوه قضاییه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ادامه داد: در یک ارزیابی دقیق بیشترین دستاورد پس از انقلاب به دستگاه قضایی تعلق دارد زیرا موضوع قضاوت به عنوان یکی از محورهای اصلی بررسی شده و تا جایی ادامه یافته که قوه‌ای با نام قضاییه در کنار قوای مجریه و مقننه شروع به کار کرده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: مسئولان دستگاه قضا بعد از انقلاب با پیاده کردن احکام شرعی و قانونی، عدالت را اسلامی کردند و همین مساله سبب شد تا منشأ خیر و برکت باشد.

**برخورد قاطع دستگاه قضا بدون تاثیر گرفتن از جوسازی‌ها

وی تاکید کرد: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، قوه‌‌ قضاییه مستقل و بدون تاثیر از جوسازی‌ها و جریان سازی‌های خاص، در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد مختلف قاطعانه عمل کرده است.

 ذبحی با اشاره به شخصیت قضات و متولیان دستگاه قضا در جمهوری اسلامی ایران، افزود: نظام قضایی خوشبختانه امروز در بحث قوانین دیگر همانند زمان طاغوت نیاز به اقتباس از کشورهای اروپایی ندارد. 

معاون قضایی دادستان کل کشور انتخاب رییس قوه قضاییه از سوی ولی فقیه و مقام معظم رهبری را بزرگترین امتیاز و دستاورد این قوه بعد از انقلاب دانست و اظهارداشت: بر خلاف زمان طاغوت که قاضی دست نشانده و منصوب آن نظام بود، اما  متولیان دستگاه قضا در جمهوری اسلامی ایران از سوی ولی فقیه و مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود.
 
**پایه نظام قضایی کشور بر مبنای دین مبین اسلام استوار است


ذبحی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دستگاه قضا ارائه راهکارهای نوین برای خدمت رسانی به مردم با پایبندی به قوانین الهی است در حقیقت این دستگاه در عین مقید بودن به قوانین الهی خودش را برای اجرای نوآوری‌ها بی نیاز نمی‌بیند.

 وی گفت: از خصوصیات مهم دیگر قوه قضائیه استقلال آن از سایر قواست که این مسئله سبب تصمیم‌گیری قضات بر اساس مقررات شرعی و قوانین و مستقل از هر مقام دیگری در رابطه با پرونده‌ها شده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: اساسا در راس نظام از مقام معظم رهبری تا مقامات عالی‌رتبه، افراد شایسته و مبرا از اقسام مفاسد؛ حضور دارند و  چون راس نظام در سلامت و درستی است، طبیعتا با هرگونه فساد در هر زمینه‌ای از جمله مفاسد اقتصادی مقابله و برخورد جدی خواهند داشت.  
 
ذبحی افزود: دستگاه قضایی به عنوان یکی از اساسی‌ترین وظایفی که طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، این است که برای حفظ حقوق عامه مردم،‌ در برخورد با مفاسد با جدیت برخورد کند.
 
معاون قضایی دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت راس حکومت و مسئولان فاسد و دنبال سوءاستفاده‌های مفسده انگیز بودند، بنابراین هرگونه فساد را پنهان می‌کردند، چرا که منشاء فساد به خودشان باز می‌گشت، اما در جمهوری اسلامی ایران چون در راس نظام مسئولان در برابر همه مفاسد از سلامت اخلاقی برخوردارند با مشاهده هرگونه فساد با آن برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ذبحی ، قوه ، قضاییه ، انقلاب ، ملکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار