رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور 90 درصد اقدامات پیشگیری، درمان و کاهش آسیب در کشور را به عهده دارد و با اجرای طرح خانه به خانه یاوران محله در حوزه پیشگیری از اعتیاد از سال آینده برنامه ریزی موثری را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

اجرای طرح خانه به خانه یاوران محله در حوزه پیشگیری از اعتیاد از سال آینده
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست مشورتی آموزشی منطقه ای مدیریت مصرف مواد آنتی مفتامین امروز یکشنبه در مجمع بین‌المللی سازمان ایرانیان برگزار شد با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در زمینه پیشگیری مصرف مواد در کشور اظهار کرد: سازمان بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین سازمان در حوزه‌ خدمات اجتماعی مخصوصا در حوزه مداخله پیشگیری ، کاهش آسیب  اعتیاد، خدمات شایان توجهی را ارائه داده است و بدون مبالغه بزرگترین شبکه اجتماعی کشور در راستای پیشگیری از اعتیاد است که با فعالیت بیش از 3 هزار و 500 سازمان مردم نهاد خدمات ارزنده‌ای را مبتنی بر مردم به جامعه ارائه می‌دهد.

وی افزود: هزار و 360 سازمان مردم نهاد بهزیستی مرتبط با اعتیاد است که در حوزه پیشگیری درمان و کاهش آسیب خدمات تخصصی مبتنی بر جامعه را ارائه می‌دهد و بیش از 90 درصد اقدامات در حوزه اعتیاد در سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های سازمان از سالهای گذشته تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ای در 10 سال گذشته در این سازمان انجام گرفته و شعار سازمان خدمات مبتنی بر مردم است و با بیش از 159 عنوان فعالیت و ریز فعالیت سهم عمده‌ای در پیشگیری از اعتیاد و خدمات مبتنی بر جامعه در کشور را دارا است.

هاشمی ادامه داد: ما معتقدیم در حوزه اعتیاد باید کار توسط مردم پیش برود و اولویت سازمان همچنان خدمات مبتنی بر جامعه و مردم است و در سالهای گذشته کاردارهای رسانه‌ای مبارزه با اعتیاد را فعال کردیم که امسال هم در 8 استان اجرا شد و در بیشتر مناطق کشور مداخلات سازمان بهزیستی در حوزه درمان و پیشگیری و آگاه سازی انجام داده‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه اعتیاد در کشور رشد صعودی دارد گفت: اعتیاد زودتر از مسئولان به سوی مردم می‌رود و ما باید با کمک مدد کاران اجتماعی راه چار‌ه‌ای برای آن در نظر بگیریم که از جمله برنامه‌ریزی‌های مردم محور در این زمینه اجرای یاوران محله با هدف آگاه سازی و پیشگیری خانه به خانه با کمک مبلغین دینی و بسیجیان با رویکرد کاهش آسیب اعتیاد    از سال آینده در کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در همه کشورها آگاه سازی و پیشگیری مغفول مانده است و متاسفانه امروز توسعه اعتیاد در کشور به دلیل عدم آگاه سازی مردم خصوصا مادران و پدران است که برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد باید سطح آگاه سازی جامعه را ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور  با اشاره به همکاری‌های فرامنطقه ای در این زمینه تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد قسمت عمده‌ای از فعالیت‌های پیشگیری در زمینه اعتیاد را به عهده دارند و با شکل گیری شبکه ادنا گام‌های موثری در زمینه مبارزه  و کاهش آسیب اعتیاد در منطقه برداشته می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: باید شبکه گسترده آگاه‌سازی مردم را شکل بدهیم تا بتوانیم از رشد اعتیاد در کشور جلوگیری کنیم و باید به اعتیاد به عنوان یک واقعیت و باید به اعتیاد به عنوان یک واقعه اجتماعی نگاه کرد و برنامه‌ریزیهای مدون از پیشروی آن درجامعه جلوگیری کرد.

هاشمی در پایان گفت: باید آگاه سازی را به خانه‌ها ببریم و با ارتقای سطح اطلاعات پدرها و مادرها رویکرد جدیدی را در حوزه کاهش اعتیاد در کشور ایجاد کنیم چرا که والدین انگیزه صیانت از فرزندان را دارند و حتی بهتر از مددکاران اجتماعی می‌توانند در این زمینه از فرزندان خود حفاظت کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مردم ، حوزه ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار