وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 93 درصد از روستائیان یارانه خود را از طریق پست بانک دریافت می‌کنند.

بیش از 90  درصد روستاییان یارانه خود را از پست بانک می‌گیرند/ راه اندازی دولت همراه در آینده
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح 278 پروژه پست بانک که امروز صبح (یکشنبه) در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با بیان اینکه  سیاست‌های دولت ایجاد کسب و کار و اشتغال برای شهروندان است، اظهار کرد: سیاست دولت این است که از همه ابزارهای خود برای کسب و کار و اشتغال استفاده کند و سیاست دیگر دولت رسیدگی و توجه ویژه به مناطق محروم، مناطق مرزی و روستاهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه آنچه که مربوط به زیر مجموعه وزارتخانه بوده در بخش خدمات رسانی اعم از پست، مخابرات، پست بانک برنامه ریزی شده افزود: در بخش پست بانک محور کار، خرده بانکداری و با توجه به مزیت‌هایی که در وزارتخانه وجود دارد هیچ بانک دیگری نمی‌تواند خدمت رسانی را در دورترین نقاط فراهم کند.

واعظی تصریح کرد: با توجه به اینکه سالهای اخیر سالهای خشکسالی بوده روستائیان ما نیازمند توجه ویژه هستند و تسهیلات مالی می‌تواند به پیشرفت آنها کمک کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به وظایف پست بانک اشاره کرد و گفت: پست بانک می‌تواند وام‌هایی با بهره کم در اختیار روستائیان قرار دهد و در زمانی که روستائیان محصولات خود را برداشت می‌کنند بتواند وام‌های که از پست بانک دریافت کردند بازگردانند.

واعظی در ادامه عنوان کرد: 93 درصد روستائیان یارانه خود را از طریق این پست بانک ها دریافت می‌کنند که می‌توان گفت: رقم قابل توجهی است.

وی در پایان به تشکیل دولت همراه اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم این است که با راه‌اندازی نسل 3 و 4 تلفن همراه ، شبکه ملی اطلاعات در دولت الکترونیک همه فعالیت‌هایی که افراد در آینده انجام دهند از طریق موبایل صورت گیرد و به جای یک الکترونیک دولت همراه داشته باشیم.

گفتنی است، مراسم افتتاح 278 پروژه پست بانک با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیر عامل پست بانک و هیئت همراه امروز در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار