مشهد؛

ارسال 400 مقاله از 12 کشور جهان به همایش بین‌المللی امیرعلی شیرنوایی

دبیر علمی همایش بین‌المللی امیرعلی شیرنوایی گفت: ۴۰۰ مقاله از۱۲ کشور جهان از جمله تاجیکستان، ازبکستان، افغانستان، آلمان، آمریکا، کانادا، صربستان، ترکیه، هلند به دبیر خانه این همایش شرکت ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، پورخالقی افزود : این آثار با۱۰ محور ادبیات، ترجمه، دین و عرفان، سیاست، هنر، زبان شناسی و موضوع آزاد به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی تولید شده است.

وی گفت : ازاین آثار تعداد۳۲۰ مقاله به صورت چکیده مقاله و حدود ۲۷۰ مقاله به صورت مقاله برتر انتخاب شده و در نهایت۲۰۰ مقاله به صورت کتاب الکترونیکی و پس از آن به صورت کاغذی به چاپ خواهد رسید.

استاندار خراسان رضوی نیز در مراسم گرامیداشت امیرعلی شیرنوایی گفت: سیاست، عرفان و علم و ادب و دوست داری اهل بیت (ع) در سلسله آثار به جای مانده از امیر علی شیر نوایی شایسته و قابل تحسین است.

علیرضا رشیدیان افزود: امیر علی شیر نوایی نه تنها برای مردم ایران بلکه برای جهان اسلام، مهد علم و ادب و دین و فرهنگ محسوب می‌شود، حوزه تمدنی خراسان سرمایه‌ای گرانقدر از شاعران و بزرگان را در خود پرورش داده است.

وی درباره خدمات فرهنگی و ادبی امیر علی شیر نوایی نیز گفت : آثار به جای مانده از وی، انسان را به مطالعه درباره این مرد بزرگ وا می‌دارد، 170 بنا و مرکز خیریه بر مبنای تلاش‌ها و سرمایه گذاری‌های وی ایجاد شده است.

گفتنی است تسلط به فرهنگ و ادب ازبکی، عربی، فارسی و تاجیکی سبب ایجاد آثار گرانقدری شده است که سبب شده این شاعر ذولسانین نامیده شود که مردم را به نیکی و راستی و طهارت وامی‌دارد.

 این مراسم از 18 بهمن ماه آغاز و تا پایان 20 بهمن ماه جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.