مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی کشور گفت: بايد از ظرفيت‌های بخش خصوصی و دولتی توأمان به منظور توسعه همه جانبه کشور بهره جست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعيدنژاد در مراسم بهره برداري از طرح هاي بندري منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني به مناسبت دهه مبارک فجر افزود: سازمان بنادر و دريانوردي سياست و رويکرد اصلي خود را بر مشارکت و حضور چشمگير بخش خصوصي در همه زمينه هاي خدمات دريايي و بندري  پايه گذاري کرده و حتي در همين زمينه سرمايه گذاري در ايجاد زير ساختها و تأسيسات زيربنايي به ويژه در نوسازي تجهيزات بندري تمايل دارد که با بخش خصوصي پيش ببرد.

وي با بيان اينکه در شرايط کنوني مي بايست، بنادر کشور از جمله منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني را در فراهم کردن شرايط رسيدن به توسعه پايدار، پيشرو معرفي کرد، گفت: اصل رويکرد سازمان بنادر و دريانوردي در تعامل مثمر ثمر با بخش خصوصي است که خوشبختانه در بنادر خوزستان طي دهه گذشته اين روند بسيارچشمگير بودکه منجر به جذب بيش از12هزار ميليارد ريال حجم سرمايه گذاري و افزايش بيش از30 ميليون تن ظرفيت نگهداري کالا با مشارکت و سرمايه گذاري بخش خصوصي شد.

مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي کشور افزود: در تداوم اين راه به زودي شاهد بهره برداري از طرحهاي بسيار بزرگ مبتني بر خدمات ارزش افزوده و افزايش بهره وري سرمايه در اين مجتمع بندري خواهيم بود.

در اين مراسم  از 4 باب انبارمکانيزه به ظرفيت اسمي 180هزار  تن ،  2 باب انبار چند منظوره به ظرفيت 80 هزار تن، باسکول 150 تني واگن کش، شناور لايروب بازسازي شده بستان ، طرح توسعه و انتقال مرکز کنترل دوربين هاي مداربسته مجتمع بندري امام خميني و طرح سامانه پرتابل کنترل ترافيک دريايي با هزينه بيش از 340 ميليارد ريال و با مشارکت بخش خصوصي بهره برداري شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بندر ، دریانوردی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار