نمایشگاه فرهنگی "ایران سرزمین من" هم زمان با مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقامات افغان، نمایندگان مجلس، روحانیون، دانشجویان و مردم مسلمان افغانستان در کابل افتتاح شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، این نمایشگاه روز شنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری ایران اسلامی و همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، در مسجد ˈالزهراˈ (س) در غرب کابل با به نمایش گذاشتن تصاویر پیشرفت های فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه "سیمین حسن زاده" معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران و تمام کشورهای اسلامی این انقلاب را در تاریخ بشریت تاثیر گذار دانست.

وی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ و مقتدر یاد کرد که از برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان نقش رهبری کننده در کشورهای اسلامی یافته است.

حسن زاده خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط فرهنگی و اجتماعی بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان شد و از کمک های ایران طی سالهای گذشته به مردم و دولت افغانستان قدر دانی کرد.

ناصر جهانشاهی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه دو کشور افغانستان و ایران را دارای پیوند های مشترک دیرینه دانست و نقش انقلاب اسلامی ایران را در جهان بی نظیر عنوان کرد.

این نمایشگاه که از امروز شنبه آغاز بکارکرد و تا بیست وسوم بهمن ماه ادامه خواهدداشت با به نمایش گذاشتن پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در 3 دهه گذشته از بازدید کنندگان استقبال می کند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.