افتتاح نمایشگاه "ایران سرزمین من" به مناسبت دهه فجر در کابل

نمایشگاه فرهنگی "ایران سرزمین من" هم زمان با مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقامات افغان، نمایندگان مجلس، روحانیون، دانشجویان و مردم مسلمان افغانستان در کابل افتتاح شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، این نمایشگاه روز شنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری ایران اسلامی و همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، در مسجد ˈالزهراˈ (س) در غرب کابل با به نمایش گذاشتن تصاویر پیشرفت های فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برپا شد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه "سیمین حسن زاده" معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران و تمام کشورهای اسلامی این انقلاب را در تاریخ بشریت تاثیر گذار دانست.

وی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ و مقتدر یاد کرد که از برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان نقش رهبری کننده در کشورهای اسلامی یافته است.

حسن زاده خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط فرهنگی و اجتماعی بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان شد و از کمک های ایران طی سالهای گذشته به مردم و دولت افغانستان قدر دانی کرد.

ناصر جهانشاهی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم افتتاح این نمایشگاه دو کشور افغانستان و ایران را دارای پیوند های مشترک دیرینه دانست و نقش انقلاب اسلامی ایران را در جهان بی نظیر عنوان کرد.

این نمایشگاه که از امروز شنبه آغاز بکارکرد و تا بیست وسوم بهمن ماه ادامه خواهدداشت با به نمایش گذاشتن پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در 3 دهه گذشته از بازدید کنندگان استقبال می کند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار