مجری نمایشگاه ایران در هرات: اجناس ایرانی علاقه مندان زیادی در افغانستان دارد

مجری برگزاری نمایشگاه تخصصی موادغذایی، کشاورزی و دام طیور جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان استقبال بازدیدکنندگان و تجار افغانستانی را از این نمایشگاه تخصصی، چشمگیر دانست و گفت اجناس ایرانی علاقه مندان بسیاری در افغانستان دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"علی خاکسار" مجری برگزاری نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت تجار، بازرگانان و علاقه مندان زیادی از اولین نمایشگاه تخصصی موادغذایی، کشاورزی و دام طیور جمهوری اسلامی ایران در طول 5 روز برگزاری،بازدید، کردند.

خاکسار با ابراز خشنودی از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی مواد غذایی، کشاورزی و دام و طیور ایران در هرات گفت جمهوری اسلامی ایران تا کنون 9 نمایشگاه عمومی در هرات برگزار کرده است اما این اولین نمایشگاه تخصصی مواد غذایی، کشاورزی و دام و طیور در هرات است که برگزار شد.

وی با تاکید به اینکه پیش از این نیز نمایشگاه تخصصی ساختمان در هرات برگزار شد، گفت:در نمایشگاه ایرانی در هرات تولید کنندگانی از کشور افغانستان نیز داشتند.

خاکسار گفت' 30 شرکت ایرانی از استان های تهران، خراسان رضوی ، گلستان، مازندران و آذربایجان شرقی و استان قزوین به طور مستقیم شرکت داشتند و محصولات خود را که پیش از این با واسطه به دست تجار افغان می رسید، عرضه کردند.

مجری برگزاری نمایشگاه هرات افزود: مواد غذایی 60 درصد صادارات جمهوری اسلامی ایران را به افغانستان شامل می شود و علاقه مندان بسیاری در افغانستان دارد و افغان ها به خوبی با کالاهای ایرانی آشنا هستند.

خاکسار افزود: در این نمایشگاه تولیدکنندگان و مدیران عامل کارخانه های بزرگ تولیدی جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم با طرف های افغان خود بدون واسطه مذاکره کردند.

نمایشگاه تخصصی مشترک ایران و افغانستان در زمینه های مواد غذایی، کشاورزی و دام و طیور عصر روزسه شنبه با حضور "محمود افخمی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، 'رضا جمشیدی' معاون استاندار خراسان رضوی و همچنین فضل الله وحیدی: استاندار هرات در این شهر گشایش یافت.

"محمود افخمی"سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات در این مراسم با تاکید به اینکه با درایت مقامات دو کشور، مردم ایران و افغانستان به اعضای یک خانواده بزرگ تاریخی، فرهنگی تبدیل شده اند، گفت: قرابت فرهنگی ایران و افغانستان، روابط دو کشور را فراتر از ملاحظات سیاسی و اقتصادی قرار داده که با استقبال مواجه شده است و این مشترکات فرهنگی ماست که روابط سیاسی ، اقتصادی و تجاری دو کشور را هر روز در حال گسترش قرار داده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: نمایشگاهها می توانند در صلح، ثبات ، سرمایه گذاری، اشتغال، کارآفرینی و ممانعت از فرار سرمایه کمک شایانی نمایند.

"رضا جمشیدی" معاون استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با ابراز خشنودی از برگزاری نمایشگاههای تخصصی با محوریت خراسان رضوی و روابط مستحکم و دوستانه تجار و بازرگانان دو کشور، گفت: استان خراسان رضوی با تمام توان فنی و مهندسی و دانش خود اعلام آمادگی می کند تا در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی ، دامداری ، شیلات ، صنعت ساختمان، بهداشت ، خدمات شهری ، برق و انرژی و سایر عرصه ها جهت تبادل دانش و اطلاعات و تکنیک های روز دنیا با برادران افغان در هرات همکاری نماید.
/انتهای پیام
منبع"ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار