سرپرست منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قشم از افزايش سرعت ساخت ابرپروژه پل خليج فارس خبر داد و گفت: ماهانه 5 هزار مترمکعب بتن‌ريزی می‌شود که در ماه اخير به 6 هزار متکعب رسيده و بی‌نظير است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علي‌اکبر شعباني‌ فرد همچنين از طرح ساخت نيروگاهي  با همکاري مپنا و طرح توليد 100 هزار مترمکعب آب خبر داد و افزود: تلاش مي کنيم  پل خليج فارس در موعد مقرر تا پايان سال 95 بهره برداري شود و جزيره قشم جايگاه ارزنده‌اي در مبادلات کالا و مسافر در راهگذر شمال ـ جنوب به دست اورد.

وي  از همه سرمايه گذاران داخلي و خارجي دعوت کرد براي فعاليت به اين جزيره سفر کنند.

شعباني فرد اظهار داشت: قشم بزرگترين جزيره خاورميانه است و با ساخت پل خليج فارس به طول 2200 متر مزيت هاي ان بيشتر مي شود.

شعباني فرد با بيان اينکه جزير قشم منطقه‌اي مهم و استراتژيک و الماس ايران در خليج فارس است ، گفت:  طرح  ساخت پايانه نفتي براي ذخيره‌سازي نفت در قشم در دستور کار است و با مشارکت بخش خصوصي اجرا مي شود و طرح هاي پرورش ماهي در قفس هم حرکتي ارزشمند است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هدف ماد اين است که  مناطق آزاد به جاي اينکه وارد کننده باشند به قطب صادرات کالا و خدمات (گردشگري و خدمات پزشکي و اموزشي ...)  تبديل شوند و به استقرار اقتصاد مقاومتي کمک کنند.

جزيره قشم در نقطه راهبردي تنگه هرمز قراردارد و قرار است پل خليج فارس تا سه سال آينده به پايان برسد که  1800 متر آن در درياست.

اين پل امکان تردد ريلي و جاده اي از سرزمين اصلي به قشم را فراهم مي کند.

جزيره قشم در راهگذر شمال ، جنوب و راهگذر تجاري آسياي ميانه است و اسلکه بهمن هم گسترش مي يابد و توسعه فرودگاه در 23 هزارمتر مربع انجام مي شود.

جزيره قشم، عجايب گردشگري از جمله دلفين هاي وحشي و جنگلهاي حرا دارد و  8 ماه از سال از آب و هواي مطلوبي بر خوردار است.

اين طرح پس از انقلاب و پايان جنگ تحميلي در دولت مطرح و پس از مطالعات تکميلي در هيئت دولت بررسي شد. احداث تونل يکي از راهکارهايي بود که در احداث آن تاخير وارد کرد اما در نهايت طبق مصوبه 25 آذر 1388 دولت، اجراي شبکه جامع ارتباطي خليج فارس با اعتباري بالغ بر 650 ميليون يورويي از طريق مناقصه عمومي واگذار شد و بانک سپه تامين منابع مالي آن را بر عهده گرفت.

جزيره قشم دو و نيم برابر سنگاپور وسعت دارد و پل خليج فارس به رونق اقتصادي و تجاري بنادر جنوبي کمک مي کند و نقش آن فرااستاني و فرامنطقه اي است.

اين پل که حد فاصل بندر لافت و پهل ساخته مي شود به طول حدود 1800 متر جزيره را به سرزمين اصلي و مادري وصل مي کند.

پل شامل 2 باند رفت و برگشت خودرو و يک خط راه آهن و مسير پياده رو به عرض 22 متر است و ارتفاع اين پل 16 متر از سطح دريا در حالت مد خواهد بود که امکان عبور شناور نيز از زير آن فراهم مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساخت ، ابرپروژه ، پل ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار