امروز صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت کار و معاونت امور زنان ریاست جمهوری

تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این تفاهم نامه امروز یکشنبه در مراسمی با حضور مشاوران امور بانوان و خانواده وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی، به امضای علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهین دخت ملاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری رسید.

بر اساس این گزارش از جمله اهداف انعقاد تفاهم‌نامه تقویت، ترویج، توسعه و نهادینه سازی مفهوم عدالت جنسیتی در برنامه‌ریزی های مرتبط با زنان در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه است.


تحقق ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه جهت اجرایی سازی برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده و همچنین همکاری در جهت استقرار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی در حوزه زنان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

همچنین توسعه، تقویت و مشارکت موثر تعاونی‌ها و تشکل‌های مردم نهاد ویژه زنان در فرآیند توسعه انسانی پایدار و شبکه سازی فعالیت‌ها و ارتقای دانش، مهارت و توانمندی‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و حرفه‌ای آنان با تاکید بر مناطق محروم از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

ارتقای دانش، مهارت و توانمندی‌های فردی و اجتماعی، خانوادگی و حرفه‌ای گروه هدف، با تاکید بر مناطق محروم دیگر هدف انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را تشکیل می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس این تفاهم نامه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موظف است در جهت سهولت تشکیل و فعالیت شرکت‌های تعاونی بانوان تشکل‌های محلی و خوشه‌های شغلی ویژه زنان و دختران کار آفرین، ‌نوآوران و صاحبان ایده و زنان تسهیل‌گر روستایی و عشایر در راستای توسعه اشتغال پایدار و حمایت از تعاونی‌های زنان اقدامات و زمینه سازی لازم را داشته باشد.

تلاش برای جاری سازی عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه، هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، استانداری‌ها، نمایندگان مجلس، بخش دولتی، فعالان بخش غیر دولتی، دانشگاهی و خصوصی در راستای تحقق موضوع تفاهم نامه، حمایت از طرح‌های زنان و دختران استعداد بر‌تر، نخبه، کارآفرین، نوآور و پیشرو با اولویت مناطق روستایی و عشایری، حمایت از طرح‌های ملی تحقیقاتی و پژوهشی حوزه زنان با تاکید بر مناطق محروم از مهم‌ترین تعهدات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این تفاهم نامه است.

مدت اعتبار این تفاهم نامه یکساله است که در صورت موافقت طرفین قابل تمدید است.

همچنین اجرای مفاد این تفاهم نامه در معاونت امور زنان و خانواده بر عهده معاونت برنامه ریزی و هماهنگی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر عهده مشاور امور بانوان و خانواده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار