روند صعودی بهای نفت در معاملات آسیا امروز جمعه هم به علل فنی ادامه یافت، اما این وضعیت به علت عرضه بیش از تقاضای نفت به بازار بسیار شکننده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بر همین اساس بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه مارس با 69 سنت افزایش به 51 دلار و 17 سنت رسید.

بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مارس هم با 54 سنت افزایش،بشکه‌ای 57 دلار و 11 سنت معامله شد.

این درحالی است که روز چهارشنبه در پی اعلام گزارش هفتگی مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا که به اندازه بی‌سابقه‌ای افزایش یافته بود، بهای نفت خام سبک شیرین آمریکا 5 دلار یعنی تقریبا 9 درصد کاهش یافت. درهمین روز بهای نفت خام برنت دریای شمال هم در لندن،بیشترین میزان کاهش را از ماه نوامبر داشت.

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور به 413 میلیون و 100 هزار بشکه رسیده است که از سال 1982 تاکنون که اولین گزارش‌های هفتگی انتشار ‌یافت، و همچنین از سال 1930 که این گزارش به صورت ماهانه انتشار می‌یافت، بی سابقه است.

در این شرایط، سرمایه گذاران که نشانه‌های جدید کندی تولید نفت در آمریکا را رصد می‌کنند،امروز جمعه منتظر انتشار گزارش جدید شرکت نفتی بکر هوگس Baker Hughesnv در باره تعداد سکو‌های نفتی این شرکت هستند.

گزارش هفته گذشته در این خصوص از کاهش 94 سکوی نفتی این شرکت حکایت داشت که بی‌سابقه بود. طبق این گزارش تعداد سکوهای نفتی شرکت بکر هوگس از 2 هزار و 393 سکو به یک هزار و 223 سکو کاهش یافته است. نیکلاس تئو،تحلیل‌گر شرکت سی.ام.سی مارکتز در سنگاپور پیش بینی کرد روند مزبور این هفته هم ادامه یابد.

بیشتر تحلیگران معتقدند، تا وقتی که شکاف بین عرضه و تقاضا زیاد است ،این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

در معاملات روز پنجشنبه بورس کالای نیویورک (نایمکس) برای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا 2 دلار و 3 سنت (4/19 درصد) افزایش یافت و به 50 دلار و 48 سنت رسید.

در همین روز در بازار لندن هم بهای نفت خام برنت دریای شمال با 2 دلار و 41 سنت افزایش ،بشکه‌ای 56 دلار و 57 سنت معامله شد.


انتهای پیام./.
برچسب ها: نفت ، آسیا ، افزایش ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار