فرمانده قرارگاه کربلا گفت: داعش جریانی نیست که به این زودی تمام شود و یک جریان تکفیری است که به واسطه پشتیبانی‌هایی صورت گرفته توسط استکبار جهانی و آمریکا به عنوان بازیگردان اصلی صحنه و حامیانش در منطقه همچون عربستان سعودی، قطر و امارات تمام نمی‌شود و تا سالیان سال ادامه دارد.

داعش به واسطه پشتیبانی‌های آمریکا و عربستان سعودی سالیان سال ادامه خواهد داشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار احمدغلامپور فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس در مراسم چهلمین روز شهادت "سردار حمید تقوی" در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شهید تقوی از مبارزان قبل از انقلاب بود که از ابتدای پیروزی انقلاب بنده در کنارش حضور داشتم.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار جزو کسانی هستند در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور مستمری داشت و با توجه به استعدادهای ذاتی که در امر اطلاعات داشت عمدتا در کارهای اطلاعاتی کار می‌کرد که به جرأت می‌توان گفت از مهمترین اقدامات وی مقابله با جریان خلق عرب از ابتدای انقلاب که در خوزستان یک جریان بسیار خطرناکی بود حضور فعالی داشت.
 
فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس ادامه داد: یکی دیگر اقدامات مهم "شهید تقوی" مقابله با جریانات اطلاعاتی حزب بعث که در قبل از شروع جنگ تحمیلی در مرز حاکم بود، وی فعالیت مستمری داشت از همین‌رو وی از عناصر بسیار فعال کشور محسوب می‌شد.  
 
سردار غلامپور بیان داشت: شهید تقوی علاوه بر مقابله با جریان جاسوسی عراق یک ارتباط مستقیمی با مجاهدین عراقی برپا کرد که پایه و اساس ارتباط ما با مجاهدین عراقی از آنجا شروع شد که وی با این ارتباط توانست با عناصر بومی عراقی و مجاهدین این کشور تعاملات خوبی را داشته باشد.  
 
وی گفت: بعد از آغاز جنگ تحمیلی شهید تقوی به دلیل اشراف در منطقه، استعداد بالایش ارتباطاتی که با بومیان و مجاهدین عراقی داشت در محور سوسنگرد مسئول اطلاعات شد و توانست خدمات زیادی را در آنجا برای کشورمان در جنگ انجام دهد.  
 
فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس افزود: در همان مقطع زمانی بود که نیرویی را به عنوان نیروی آموزشی از تهران به ما معرفی کردند که بعدها این نیرو به عنوان فرمانده اسم و رسم‌داری مطرح شد که آن فرمانده "شهید مهدی زین‌الدین" بود و به دلیل اینکه وی جوان مستعدی بود در کنار شهید تقوی به عنوان جانشین شهید تقوی در اطلاعات سوسنگرد شروع به کار کرد از همین‌رو وقتی شهید تقوی استعداد و توانایی بالای شهید زین‌آلدین را دید وی را به عنوان مسئول اطلاعاتی معرفی کرد و خود به محورهای آبادان و خرمشهر رفت و به کارهای اطلاعاتی در قسمت‌های دیگر پرداخت.  
 
سردار غلامپور بیان داشت: تا زمانی که نیروهای مجاهدین عراقی شکل گرفت و ساماندهی شد شهید تقوی در سپاه بدر خدمت می‌کرد و بعد از جنگ هم در قرارگاه رمضان به عنوان مسئول فرمانده فجر جنوب کارهای اطلاعاتی را پیگیری می‌کرد و با مجاهدین و نیروی بدر عراق ارتباط داشت.  
 
وی ادامه داد: شهید تقوی خدمات خود را به همین منوال ادامه می‌داد که تا این اواخر اتفاقات داعش پیش آمد که به واسطه ارتباطاتی که با مجاهدین عراقی داشت از طریق نیروی قدس به تشکلات نیروهای عراقی پیوست ودر کنار رزمندگان و نیروهای عراقی کمک‌های مستشاری را انجام می‌داد و در تشکیلات گردان‌های خراسان فعالیت می‌کرد.  
 
 فرمانده قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهید تقوی در یکی از عملیات‌های داعش که در صدد حمله به سامرا بود به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
سردار غلامپور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در خبرها اعلام شده است که داعش در صدد حمله به دمشق است و دیگر نیز عراق را می‌خواهد ترک کند تأکید کرد: داعش جریانی نیست که به این زودی تمام شود و یک جریان تکفیری است که به واسطه پشتیبانی‌هایی صورت گرفته توسط استکبار جهانی و آمریکا به عنوان بازیگردان اصلی صحنه و حامیانش در منطقه همچون عربستان سعودی، قطر و امارات تمام نمی‌شود و تا سالیان سال ادامه دارد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: داعش ممکن است به واسطه جریان‌های خاص عراق مثل وجود شیعیان، مرجعیت، حمایت‌های صورت گرفته جهانی و تجربه نظامی زودتر شکست بخورد؛ اما شرایط در سوریه این گونه نیست و با عراق تفاوت دارد، از همین‌رو این جریان سالیان سال ادامه خواهد داشت.  


انتهای پیام/
 
 
 
 

برچسب ها: شهید ، محسوب ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار