کارگردان فیلم «رخ دیوانه» گفت: از دیشب تاکنون رای مردمی ما ۳۰ درصد کاهش یافته است. این یعنی به طور مشکوکی اتفاق‌هایی در حال رخ دادن است.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ نشست مطبوعاتی فیلم «رخ دیوانه» با حضور ابوالحسن داوودی کارگردان، بیتا منصوری تهیه کننده، کارن همایونفر آهنگساز، نظام الدین کیایی صدابردار، محمدرضا گوهری نویسنده و صابر ابر، ساعد سهیلی، طناز طباطبایی و بیژن امکانیان بازیگران این فیلم و با اجرای خسرو نقیبی منتقد سینما برگزار شد.   
 
ابوالحسن داوودی کارگردان فیلم گفت: میزان استقبال از این فیلم برای من محترم است و از همه اهالی مطبوعات که زمانی جزء آن‌ها بودم و هنوز هم هستم تشکر می‌کنم؛ همچنین از دوستانی که باعث شدند من ۶ سال بیکار باشم تا بتوانم با یک گروه خوب یک فیلم خوب را بسازم تشکر می کنم.   
 
بیتا منصوری تهیه کننده بیان کرد: این فیلمنامه برای ۶ سال پیش بود و برای ساخت آن ۶ سال صبوری کردیم. این فیلم نتیجه تلاش ترکیبی پیشکسوتان و جوانان است.   
 
وی افزود: خوشحالم که نگرش مردم تغییر کرده، چون در سالهای پیش اتفاقی افتاده بود که سطح سلیقه مردم تنزل پیدا کرده بود، اما با آمار مردمی از سینما‌ها متوجه شدیم که این ارتقای سطح سلیقه بازگشته است، ضمن اینکه آقای داوودی و آقای گوهری نویسنده این فیلم تغییرات را مطابق با پیشرفت کار اعمال می‌کردند.   
 
گوهری نویسنده فیلم با اشاره به اینکه فیلمنامه ۶ سال پیش نوشته شده بود، گفت: در این فیلمنامه تغییراتی اعمال شد اما منشاء اصلی آن قصه ۳ اپیزودی بود و روند تحولات در آن ایجاد شد.   
 
نظام الدین کیایی مدیر فیلمبرداری بیان کرد: اینجا بودن و دیدن شما برای من زیبا و لذت بخش است، در مورد فیلم باید بگویم که فیلم حرف خودش را می‌زند و ما همیشه تلاش داریم در خدمت فیلم باشیم، اما تجربه همکاری با آقای داوودی برای من خوب بود. ما در این گروه تلاش کردیم تا یک فیلم خوب و یک سینمای خوب را به مردم عرضه کنیم.   
 
کارن همایونفر آهنگساز فیلم گفت: پس از تجربه همکاری با داوودی در فیلم «زادبوم»، تجربه خوب دیگری را در این فیلم سپری کردیم.   
 
وی افزود: با این جوانگرایی مطلق در سینما می‌خواستیم که موسیقی فیلم با گرایش به جوانان همخوانی و برایشان جذابیت داشته باشد. ترانه‌ای که در انتهای کار در نظر گرفته شده بود هم به خوبی توسط خواننده آن اجرا شد.   
 
صابر ابر بازیگر فیلم گفت: واقعا از اینکه با این گروه کار کردم خوشحالم و از تمام عوامل تشکر می‌کنم. 
 
وی با بیان اینکه جای امیر جدیدی بازیگر نقش پیروز در اینجا خالی است، گفت: ایشان سر فیلم مانی حقیقی هستند و تلاش‌هایشان برای رسیدن به این جلسه متاسفانه بی‌نتیجه شد.   
 
ابر در ادامه افزود: من فکر می‌کنم درست اجرا کردن کاراکتر و همراهی کارگردان مهم‌تر از نقش است.
 
طناز طباطبایی بیان کرد: از آغاز تصمیم داشتیم یک مواد مخدر را نشان بدهیم که تاثیرات موادمخدر صنعتی امروز را ندارد، این ماده مخدر کوکائین بیس بود که در میان جوانان خانواده‌های مرفه متداول است.   
 
وی افزود: من از نظر تحقیق و پژوهش در مورد انواع موادمخدر و تاثیرات و حالات فرد معتاد با این مواد به این نتیجه رسیدم که به داوودی پیشنهاد کنم از این نوع خاص موادمخدر استفاده کنیم که حالات بقیه موادمخدر را ندارد. کوکائین بیس به فرد معتاد یک حالت اعتماد به نفس و خوشحالی می‌دهد که در صورت عدم مصرف آن اثرات فرد معتاد مثل بقیه معتادان نیست.   
 
وی با بیان اینکه ماندانا شرایط زندگی خاصی دارد، گفت: ما در این فیلم در مورد پدری صحبت می‌کنیم که نیست ولی مادر ماندانا مقصر اصلی این اوضاع است. من در این اثر آنقدر در خصوص مواد مخدر و افراد معتاد تحقیق کردم که باید به من PHD (دکتری) مودا مخدر بدهند.

خسرو نقیبی در این میان بیان کرد:‌ ای کاش همه آقازاده‌ها مثل ساعد سهیلی بودند که حضور و بازی خوبی دارد.   
 
ساعد سهیلی بیان کرد: از اعتماد داوودی و گروه تشکر می‌کنم و تمام سعی ام را کردم که کارم را درست انجام دهم.   
 
وی با لحن طنز گفت: من تقاضا دارم که مسئولان جشنواره صندوق‌های نظرات در سینما‌ها را برای ما بزرگ‌تر کنند، چون دیگر آرای مردمی در آنجا نمی‌شود.   
 
ابوالحسن داوودی ادامه داد: قرار بود حامی این فیلم رایتل باشد که وقتی فیلمنامه را ارائه کردیم آن را رد کردند.   
 
بیژن امکانیان گفت: به دلیل اینکه کاراکتر غزل دختر نقش من در این فیلم باید شناخته می‌شد، باید این کاراکتر هم حضور می داشت و برخلاف نظر خبرنگاری که در مورد این نقش پرسیده، باید بگویم که من با این نظر مخالفم.   
 
گوهری نویسنده این فیلمنامه بیان کرد: چون این کار مشترک بوده است، قرار بود در تیتراژ اسم داوودی هم آورده شود، اما ایشان به من لطف داشتند و فقط اسم من آورده شد.   
 
وی با اشاره به محور اصلی قصه که اتفاقات خانه دوست ماندانا بود، گفت: انتخاب قصه و پرداخت ان مهم است و باید اشاره کنم که نقش بیژن امکانیان اضافه نبود و باید حضور می‌داشت.   
 
کارگردان فیلم بیان کرد: مجموعه فیلمنامه عملا ذهنیتی یکسان بود که پس از  ۸ سال از فیلم تقاطع چیزهایی را به آن اضافه کردم. برخی از جوانان در مورد فیلم تقاطع نقد درستی را داشتند و می‌گفتند که در این فیلم تصویری که از جوانان ارائه دادید، از دید یک پدر و به شکل آرمانی است و من دیدم که انتقاد درست است و در این چند سال فرصتم را برای شناخت جوانان اختصاص دادم.   
 
وی ادامه داد: هیچگاه سلیقه شخصی را در فیلمنامه گوهری دخالت ندادم و در مورد موسیقی هم با کارن همایونفر همکاری داشتیم و سلیقه جوانان امروزی را مدنظر قرار دادیم.   
 
وی با اشاره به انقلاب ارتباطات در جامعه امروز گفت: سعی داشتم این مسئله را به شکل واقعی نشان دهم و درام فیلم را بر آن مبنا پیش ببرم و انزوای انسان‌ها را که به یک خودویرانگری می‌رسد نشان دهم.   
 
وی گفت: باید بگویم که همه سینما دروغ است، شما در کنار قصه خود باید یکسری دروغ را مطرح کنید، چون سینما رابطه‌ای است که ما خلق می‌کنیم تا با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.   
 
وی افزود: البته دوستان نگران و دلواپس فکر غلط نکنند، باید در یک فیلم دروغ هم وجود داشته باشد.   
 
وی در خصوص صحنه پایانی گفت: من هم می‌دانم که وقتی کسی از آن فاصله به پایین پرتاب شود، چه اتفاقی برای او می‌افتد، اما تفسیر پایانی فیلم شکل تمثیلی از مرگ بود و این را هم باید بگویم که از دیشب رای مردمی ما ۳۰ درصد کاهش یافته است بدون اینکه فیلم جدیدی در این فاصله اکران شود. رضاداد گفته بود که همه چیز به طرز مشکوکی آرام است اما من می‌گویم که به طور مشکوکی اتفاق‌هایی در حال رخ دادن است.   
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار