تمدید مهلت قطع سیم کارت های بی هویت،ایجاد یک میلیون شماره تلفن ثابت تاپایان سال ونصب صندوق شخصی پست در مجتمع های مسکونی از مهمترین عناوین خبری هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،تغییر تعرفه تلفن ثابت یکی از موضوعاتی بود که در هفته گذشته مطرح شد ودر این رابطه  کاظم ابراهیمی‌ مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تغییر تعرفه‌ تلفن ثابت‌ اظهار کرد: به منظور افزایش کیفیت‌ و توسعه‌ شبکه‌های مخابرات، پیشنهاد تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات‌ رادیوئی‌ ارائه شده‌ است.
 
وی با اشاره به اینکه تغییر تعرفه تلفن‌ ثابت بر اساس اعلام تعیین شده از سوی سازمان تنظیم مقررات است افزود: در حال حاضر بررسی‌ها و کارشناسی‌ها انجام شده و اطلاعات مورد نیاز و آمار برای کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی‌ فرستاده شده و آماده تعدیل یا تغییر تعرفه تلفن ثابت هستیم.
 
ایجاد یک میلیون شماره تلفن ثابت درکشور تا پایان سال 

همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران  برنامه های مخابرات برای توسعه تلفن ثابت و همراه در کشور را تا پایان سال تشریح کرد و گفت: تا کنون 54 هزار روستا دارای ارتباط است که براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 25 هزار روستای دیگر دارای اینترنت به این برنامه افزوده می شوند .  
 
وی گفت:تا پایان امسال یک میلیون شماره تلفن ثابت در کشور دایر می شود که از این میزان تاکنون دایری 520 هزار شماره واگذار شده و تا پایان سال نیز مابقی این هدف محقق خواهد شد. 
 
آغاز جشنواره خوش حسابی پرداخت غیر حضوری تلفن ثابت از طریق سامانه 2000 

درهفته گذشته به مناسبت فرارسیدن دهه فجرجشنواره خوش حسابی پرداخت غیرحضوری تلفن ثابت از طریق سامانه 2000 از تاریخ 12 بهمن ماه را آغاز کرد که محمد رضا بیدخام معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به جشنواره خوش حسابی تلفن ثابت اظهار کرد: 113 جایزه ارزنده شامل 5 دستگاه خودرو، 36 دستگاه تبلت و 36 دستگاه گوشی تلفن همراه و 36 هدیه ازدواج در این جشنواره به مشترکین اهداء می شود.  
 
وی افزود:قرعه کشی جشنواره خوش حسابی سامانه 2000 (پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن ثابت، گاز، آب، عوارض شهرداری و ...) در تاریخ 27 اردیبهشت سال 94 مصادف با روز ارتباطات و مخابرات انجام می شود.  
 
فیلترینگ شبکه های اجتماعی دغدغه کدام کشورهاست؟ 

در هفته گذشته باشگاه خبرنگاران گزارشی در مورد فیلترینگ در کشورها ی مختلف پرداخت تا نشان دهد که تنها کشور ایران نیست که فیلترینگ شبکه های اجتماعی را اجرا می کند  
بر اساس این گزارش برخی افراد درکشور به محض شنیدن فیلترینگ یک شبکه اجتماعی با اجرای ان موافق وبرخی ها ازاجرای ان ناراضی هستند ومی پندارند این طرح فقط در ایران اجرا می شود اما هستند کشورهایی که برخی سایت هایشان فیلتر می شود  که عمده دلايل فيلتر كردن اينترنت در كشورهاي مختلف را مي‌توان در چهار بخش "مسائل سياسي"، "مسائل اجتماعي"، " مسائل امنيتي" و "مسائل اخلاقي تقسیم بندی کرد که کشورهایی مانند امریکا،چین واسترالیا،فرانسه،انگلیس و... از جمله کشورهایی هستند که شبکه های اجتماعی خود را فیاتر می کنند.

بر اساس این گزارش می توان گفت که فیلترینگ شبکه های اجتماعی فقط در کشور ایران وچود ندارد چرا که این کشور همچون کشورهای دیگر به دنبال فراهم کردن شرایط  مناسب و ایجاد آرامش در کشور و در کنار آن استفاده عموم از اطلاعات، اقدام به فیلترکردن برخی شبکه ها نموده است و بنا به گفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح فیلترینگ هوشمند شبکه های اجتماعی که اکنون  فاز اول آن با موفقیت انجام و فاز دوم آن در سایت های دیگر اغاز شده است، می تواند با حذف صفحات مجرمانه، اطلاعات مفید و مناسب را برای کاربران فراهم کند.  
 
 
نصب صندوق شخصی پست در مجتمع‌های مسکونی 

یکی از خبر هایی که از شرکت پست منتشر شد نصب صندوق شخصی پست در مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه بود که به این ترتیب با توجه به اینکه امروزه اکثر خانواده‌ها شاغل و در بیرون از منزل هستند و منظور جلوگیری از برگشت مرسولات پستی، صندوق شخصی پست در مجتمع‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه شهروندان نصب می‌شود.  
 
نجاری با اشاره به اینکه به تعداد اماکن مجتمع، صندوق شخصی نصب می شود، افزود: طرح نصب صندوق شخصی پست که از مهرماه به استان‌های کشور ابلاغ شد، درحال انجام است و هر مجتمعی که اعلام آمادگی کند، صندوق پستی پس از عقد قرارداد، در جای مشخصی برای هر خانوار نصب می‌شود.  
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه نصب این صندوق‌ها کم است، تصریح کرد: شهروندان پس از مراجعه به منطقه پستی مربوطه و اعلام آمادگی نصب این صندوق شخصی پستی در اماکن آغاز می‌شود.  
 
مهلت یک هفته‌ای به قطع سیم کارت‌های فاقد کد ملی / سیم کارت‌های فاقد کد ملی از 22بهمن ماه قطع می‌شود 

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مهلت قطع سیم کارت‌های فاقد کد ملی مشترکان تا 22بهمن ماه تمدید شد.

غلامرضا داداش‌زاده معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران با اشاره به مهلت یک هفته‌ای قطع سیم‌کارت‌های ناقص و یا با مالکیت غیر اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای ساماندهی پایگاه داده‌ای اپراتور سیار که دارای مشخصات ناقص یا با مالکیت غیر هستند اولین مرحله را با ورود کد ملی شروع کرده‌اند که تاکنون تنها 25درصد از سیم‌کارتهای بدون هویت ساماندهی شده است.  
 
وی با اشاره به اینکه در هر دو اپراتور تقریبا به یک میزان سیم کارت بی هویت و جعلی وجود دارد افزود: بر این اساس مقرر شد سیم کارت‌هایی که نسبت به اعلام کد ملی مالک سیم کارت به اپراتورها اقدام نکنند از نیمه اول ماه سیم کارت آن‌ها قطع شود اما به منظور فرصتی دیگر به مشترکان این مهلت یک هفته  تمدید و بعد از 22بهمن ماه قطع سیم کارت‌های بی هویت آغاز خواهد شد.  
 
وی عنوان کرد: برای مشترکان اپراتور اول پیامکی با عنوان "همراه اول" ارسال و از آنان درخواست می‌شود کد ملی خود را به  شماره 8980ارسال کنند و مشترکان اپراتور دوم نیز پیامکی با عنوان "ایرانسل" دریافت می‌کنند که بر اساس آ‌ن باید کد ملی خود را به شماره 272ارسال کنند.  
 
واگذاری 110میلیون سیم کارت تلفن همراه در کشور تاکنون 

در هفته گذشته داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران درنشست‌ گفتگوی اجتماعی از واگذاری میزان سیم کارت تلفن همراه در کشور خبرداد وگفت :در کشور ما در بخش تلفن همراه 110میلیون سیم کارت واگذار کردیم که تا چند وقت دیگر به ازای هر نفر دو سیم کارت را خواهیم داشت که این نشان دهنده گسترش استفاده از شبکه موبایلی در کشور است.  
 
 
 اشتغال، تمرکز زدایی و توجه به مناطق محروم، کانون توجه دولت تدبیرو امیداست  
                 
در هفته گذشته همزمان با ایام دهه فجر و سفر وزیر ارتباطات به استان سمنان،  واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با افتتاح پروژههای ارتباطی گفت: اشتغال، تمرکز زدایی و توجه به مناطق محروم کانون توجه دولت تدبیرو امیداست.  
 
وی با بیان اینکه همبستگی اقشار مختلف مردم از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید است، افزود: برای حل معضل مهاجرت به دلبل نبودامکانات، نهایت سعی خود را در پیشبرد اهداف ICT استانی انجام داده ایم و دراین راستا،در شش ماه سال جاری، بودجه های استانی را به طور کامل تأمین کرده ایم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سه عامل تحریم، کاهش قیمت نفت و خشکسالی برای مردم مشکلات معیشتی ایجاد کرده است، افزود: ما نمی توانیم نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشیم و لازم است با همکاری و تعامل راهکارهای مناسب برای حل این مشکل را ارائه دهیم.
وی اشتغال را دغدغه دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم معتقد است که همه امکانات نباید در تهران خلاصه شود بلکه باید با تمرکز زدایی و توجه به منابع انسانی ومناطق محروم، نسبت به این مهم اقدامات لازم صورت گیرد.

تشکیل کمیته ای مستقل به منظور ایجاد کسب و کار های نوپا در حوزه فناوری اطلاعات  
                    
 
رضا باقری اصل جانشین دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات  در نشست خبری جشنواره و کنفرانس وب و موبایل ایران که هفته گذشته برگزار شد با تاکید بر حمایت‌های سازمان فناوری اطلاعات از توسعه اشتغال و ظرفیت‌های نیروی انسانی حوزه فاوا گفت: با توجه به این‌که حدود 2000 نفر فارغ‌التحصیل در مقاطع مختلف حوزه‌های فناوری اطلاعات وجود دارد، ظرفیت‌های خوبی را برای اجرایی کردن نهضت بزرگ نرم‌افزاری داریم.
 
وی در ارتباط با نحوه حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایده‌های کسب ‌و کار در این حوزه گفت: برگزاری این رویداد‌ها بخش زنجیره‌ای است که در اکوسیستم ایجاد هم‌افزایی می‌کند که در این راستا  از تمامی کسب‌وکارهای نوپا به صورت معنوی حمایت می‌کنیم
.  
وی با بیان این که مسیر اصلی دولت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات  ایجاد مراکز توانمندسازی و تسهیل‌گری بوده که در کسب وکارها دخالت نمی‌کند تاکید کرد: سازمان فناوری اطلاعات و نهادهای ملی نقشی تسهیل‌گر را ایفا می‌کنند که بر همین اساس این مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری به صورت کمیته‌ای خواهد بود که پرتالی خواهد داشت که اکثر خروجی‌ها در این پرتال وجود خواهد داشت.
 
معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین درباره مصوبات جدید شورای عالی  فناوری و اطلاعات گفت: در مصوبه‌ای قرار است GNAF با همکاری سازمان ثبت اموال کشور، شهرداری‌ها و مرکز آمار اجرا شود و نهاد اصلی اجرای آن هم شرکت پست است. در این طرح قرار است آدرس‌گذاری‌های کشور استاندارد و یکپارچه شود که طرح پایلوت آن در تهران ایجاد شده است و سازمان فناوری و اطلاعات هماهنگ‌کننده این نهادها است.
 
باقری اصل افزود: مصوبه‌ی دوم نیز درباره‌ی IPV6 است. منابع اینترنتی که در نسخه چهارم آی‌پی داشتیم به صورت محدود بود. شورای عالی فناوری اطلاعات مصوبه‌ای به دستگاه‌های دولتی، وارد‌کنندگان و تولید‌کنندگان تجهیزات کامپیوتری ابلاغ کرده که هم نسخه چهار و هم نسخه شش را پوشش دهند که این ابلاغ قبل از مهاجرت به سمت IPV6 بود.
 
 
افتتاح پروژه های ارتباطی استان یزد با اعتباری بالغ بر 1000میلیارد ریال  
                     
در هفته گذشته محمدرضا وزیری مدیر کل ICT استان یزد با گرامیداشت ایام الله سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: همزمان با سفر وزیر ارتباطات و هیأت همراه به استان و به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از 75 پروژه ارتباطی در قالب پروژه های زیر ساخت، پست، پست بانک، مخابرات و اپراتور های تلفن همراه بهره برداری می شود.
 
پروژه های ارتباطی استان یزد در قالب پروژه های زیر ساخت، پست، پست بانک، مخابرات و اپراتور های تلفن همراه با ارزشی بالغ بر 1000 میلیارد ریال با 25 درصد سرمایه گذاری بخش دولتی و 75 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.