رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استانها گفت: بالا آمدن 97 درصد از آب استان کرمان در بخش کشاورزی بافت کرمان را مورد تهدید قرار می‌دهد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کمال جوانمرد رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استانها و نماینده مردم کرمان صبح امروز در سیزدهمین جلسه شورای عالی استانها که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد در خصوص بحران آب در استان کرمان اظهار کرد: یکی از چالشهایی که پیش‌ روی استان کرمان است بحران خشکسالی آب بوده هر چند که بحران مدیریت آب را در کنار بحران آب بی‌تاثیر نمی‌دانیم.

وی با بیان این مطلب که استفاده از 97 درصد سفره‌های آب زیر زمینی در بخش کشاورزی باعث بحران آب در کشاورزی می‌شود افزود: سالانه  یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب کاهش ‌آبهای زیرزمینی داریم تا جایی به جهت پایین‌ آمدن آبهای زمینی و سفره‌های آبهای زیر سطحی در نقاطی از استان، زمین نشست کرده است.

نماینده مردم کرمان افزود: در حال حاضر 900 روستا در استان کرمان با تانکر آب‌رسانی می‌شود که آب شرب روستا مورد تهدید واقع شده است.

وی در خصوص پروژه فاضلاب استان کرمان بیان کرد: پس از پروژه فاضلاب استان کرمان که 16 سال از اجرای آن می‌گذرد فقط شاهد 25 درصد پیشرفت فیزیکی بوده که با احتساب اعتبارات دولتی کنونی مردم کرمان انتظار اتمام این پروژه را در نیم قرن اخیر باید داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی استانها با اشاره به بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی استان کرمان در حال حاضر رسیدن سطح آبهای زیر سطحی به دو متر، خط فرو ریزی خانه‌ها و تخریب آنها را به ویژه در آثار باستانی از جمله مسجد جامع کرمان افزایش داده است.

وی عنوان کرد: موضوع جشن طلاق و ازدواج سفید مانند یک سونامی اجتماعی است بر علیه نظام مقدس خانواده است.

وی در پایان با اشاره به بیمارستان 240 تخت خوابی شهید باهنر در استان کرمان تصریح کرد: این بیمارستان جنوب شرقی کشور را پوشش می‌دهد چشم‌ انتظار تخصیص 40 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل است که امیدواریم به حکایت پروژه فاضلاب دچار نشود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بحران ، شورای ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار