یک روانشناس گفت: اولین مهارت برای اجتماعی‌تر شدن افراد، داشتن اطلاعات در زمینه مسائل روز و کارهای خود است.

 فاطمه ‌منفرد‌پویا، روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نحوه اجتماعی‌تر شدن اشخاص اظهار کرد: از عواملی که منجر می‌شود تا شخص اجتماعی  باشد وجود مهارت‌های خاص در فرد است.
 
اما افرادی که عادتشان‌ به روز نیست و در جمعی قرار می‌گیرند که افراد حاضر در آن جمع در مورد موضوع‌های خاص صحبت می‌کنند و آنها هیچ اطلاعاتی ندارند که صحبت کنند در نتیجه چنین افرادی می‌توانند با داشتن اطلاعات روزمره اجتماعی‌تر شوند.

وی ادامه داد: دومین مهارت اجتماعی شدن، رفتار‌های غیر کلامی شخص است طریقه نشستن، طریقه رفتار و صحبت کردن، طرز دست روی دست گذاشتن که مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همچنین شخص باید گوینده یکسره و شنونده یکسره نیز نباشد.

منفرد‌پویا، با اشاره به اینکه بیشترین شاخص‌های زندگی انسان در اثر ناتوانی‌ در برقراری روابط اجتماعی از دست می‌روند تصریح کرد: زمانی که شخص در برخورد‌های مختلف با اشخاص مختلف مواجه می‌شود هر کدام یک سکوی پرتاب برای موفقیت بعدی هستند.شخصی که خود را در معرض این عوامل قرار ندهد و در حقیقت در ارتباطات اجتماعی قرار نگیرد، دیده نمی‌شود در اینصورت در مرحله اول تعاملاتش ضعیف شده و زمانی که یادگیری‌های فرد رو به کاهش قرار گیرد،ضعف بزرگی است.
 
روانشناس گفت: افراد برای بهتر شدن روابط اجتماعی می‌توانند در مورد مسائل عادی یا سیاسی روز (صحبت کردن در مورد آب و هوا)  صحبت کنند این راه راحت‌ترین روش برای بازکردن سر مکالمه می‌تواند باشد.
 
وی در پایان عنوان کرد: شخص با افرادی که ارتباط برقرار می‌کند شاید از قبل آشنا نبوده و صمیمیت خاص نمی‌تواند برخورد کند و نوع ارتباط او می‌تواند اولین ارتباط و آغاز گر باشد که بعد از آن صمیمی می‌شود اما این جمعیت همیشگی نیست.

در صورت مهارت آموزی در زمینه‌های مختلف از جمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ابراز وجود، اعتماد به نفس و کنترل خشم که این مهارت‌ها می‌توانند منجر‌به سالم شدن ارتباطات شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار