مشاور نخست وزیر پاکستان با ارائه گزارشی، سفر نواز‌شریف به آمریکا را پر‌هزینه‌ترین سفر خارجی وی دانست که بالغ بر 4 میلیون روپیه هزینه برای دولت به دنبال داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان با ارائه گزارشی در زمینه سفرهای خارجی نواز شریف هزینه این سفرها را مشخص کرد.
 
وی در گزارش کتبی خود برای مجلس سنا، سفر نواز‌شریف به آمریکا را پر‌هزینه‌ترین سفر خارجی نخست‌وزیر پاکستان دانست که بالغ بر 4 میلیون دلار هزینه برای دولت به دنبال داشت.
 
طبق این گزارش از جولای 2013 تا سپتامبر 2014 نخست‌وزیر پاکستان 16 سفر خارجی انجام داده که برای دولت تقریبا 29  میلیون روپیه هزینه داشت.
 
بر اساس این گزارش نخست وزیر پاکستان در مجموع 20 سفر خارجی انجام داده که در بین این سفر‌ها 3 بار به آمریکا، چین و انگلیس همچنین 2 بار به ترکیه و در ادامه یک بار به کشورهایی چون تایلند، هند، سری‌لانکا، افغانستان، ایران، تاجیکستان،‌ آلمان و نپال سفر کرده است.
 
این گزارش می‌افزاید: سفر به چین اولین سفر نواز شریف بعد از روی کار آمدن بود با این وجود طولانی‌ترین سفر نخست وزیر پاکستان سفر به نیویورک می‌باشد.
 
سرتاج عزیز در ادامه گزارش خود بیان کرد: سفر نخست وزیر پاکستان به آمریکا از 23 سپتامبر سال 2013 تا 29 سپتامبر به طول انجامید که طولانی‌ترین سفر خارجی وی می‌باشد.
 
وی افزود: نواز شریف در مدت کمی دوباره به آمریکا سفر و در واشنگتن با اوباما ملاقات کرد.
 
به گفته سرتاج‌عزیز ظرف چند دهه گذشته نواز شریف اولین نخست وزیر پاکستان است که سفرهای رسمی پیاپی و طولانی‌مدت به آمریکا داشته و برای بهبود روابط اسلام‌آباد-واشنگتن تلاش کرده است.
 انتهای پیام/ زض
منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار