فرهاد اصلانی بیان کرد: من فکر می‌کنم برگ برنده این فیلم در دستان مصطفی کیایی است، چرا که کارگردانی عالی بود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست خبری «عصر یخبندان» با حضور مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری، مصطفی کیایی کارگردان، بهرام رادان، فرهاد اصلانی، مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، مینا ساداتی بازیگران این فیلم و هلنا دختر مهتاب کرامتی برگزار شد.   
 
بنابراین گزارش فرهاد اصلانی بیان کرد: من فکر می‌کنم برگ برنده این فیلم در دستان مصطفی کیایی است، چرا که کارگردانی عالی بود.   
 
وی افزود: ما می خواستیم اتفاقاتی را که باب میل او بود اجرا کنیم و همه انگیزه مشخص داشتیم، خوشبختانه هیچ کدام از بازیگران دو کاره نبودند، در پایان دست تمام عوامل را می بوسم.   
 
در ادامه بهرام رادان بیان کرد: همان طور که در معرفی فیلم گفتم وقتی یک گروه حرفه ای در سناریو، کارگردانی، بازیگری و غیره با هم کار می کنند باید انتظار داشت فیلم حرفه ای ساخته شود.
 
وی افزود: گروه فیلم، درجه یک و صمیمی بود و این استقبال قابل پیش بینی بود.
 
مهتاب کرامتی بیان کرد: خوشحالم که از فیلم خوشتان آمده است و به شما قول می دهم که اعتیاد ندارم و پاک هستم.   
 
وی در ادامه افزود: از کمک‌های کیایی و فرهاد اصلانی متشکرم، در واقع به قول فرهاد اصلانی ما کار را به هم پاس می دادیم و برای من این تجربه بسیار مهم است.   
 
کرامتی اظهار داشت: نقش معتاد برای من خیلی سخت بود، چون باید کم کم شرایط بد آن را نشان می دادیم.
 
سحر دولتشاهی دیگر بازیگر این فیلم گفت: این فیلم تجربه درخشانی بود و من از آن لذت فراوانی بردم، از این که با کیایی و سایر بازیگران کار کردم خوشحالم.   
 
آنا نعمتی بازیگر دیگر فیلم بیان کرد: خوشحالم که کیایی مرا دوباره برای ایفای نقش انتخاب کرد، این یک نقش متفاوت بود و خوشحالم که توانستم آن را ایفا کنم.   
 
وی افزود: یکی از بهترین و لذت بخش ترین لحظات را در عصر یخبندان داشتم.
 
مینا ساداتی دیگر بازیگر فیلم گفت: کار کردن با مصطفی کیایی هم خیلی لذت بخش و هم سخت است چون حتی از یک "و" نمی گذرد.
 
وی افزود: روزها و شب های زیبایی داشتیم و از فرهاد اصلانی که کمک و راهنمای خوبی بود تشکر می کنم.
 
در ادامه نشست، محسن کیایی بازیگر فیلم گفت: من سال گذشته هم که پس از فیلم در اینجا حاضر شدم استرس کار بعدی را داشتم.
 
مهتاب کرامتی به لحن طنز خطاب به کیایی گفت: از کجا می دانی که قرار است در فیلم بعدی باشی!  
 
محسن کیایی پاسخ داد: می دانم هستم چون اگر مصطفی مرا انتخاب نکند به مادر می گویم با او تماس بگیرد، در واقع انتخاب نقش های مرا مادرم انجام می دهد.   
 
کارگردان فیلم در ادامه گفت: در فیلم توسط شخصیت ها لغزش هایی صورت می گیرد که دچار پشیمانی می شوند که یکی از این لحظات پشیمانی برای منیره در پارک پردیسان اتفاق افتاد.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که فیلم او را تلخ نامیده بود گفت: من نمی دانم که چرا برای فیلم تلخ من در سالن صدای خنده می آمد، اما فکر می کنم که به خاطر نقش محسن است، فکر می کنم تا این حد شیرینی در فیلم کافی بود.
 
وی در خصوص فرجام نقش فرید گفت: ما سعی می کردیم که یک مرحله جلوتر از قانون عمل کنیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم قبل از این که فرید پایش به زندان برسد و شاید از آنجا هم فرار کند او را به قتل برسانیم تا قضیه به جاهای دیگر نکشد. این فرم از روایت که در بعضی از بخش ها به اول داستان برمی گشت باعث می شد که فرم فیلم حفظ شود.   
 
وی در خصوص پایان بندی فیلم بیان کرد: پایان فیلم در ذهن من دقیقا همین جایی بود که اتفاق افتاد، دوستانی می گویند که فیلم من شبیه فیلم «ماهی و گربه» است، من هنوز با توجه به اصرارهای دوست عزیزم شهرام مکری فیلم را ندیده ام اما باید ببینم.
 
کیایی در ادامه عنوان کرد: تدوین فیلم متکی بر فیلمنامه بوده و سعی شد که تدوین فیلمنامه را حفظ کند.   
 
وی ادامه داد: همه بازیگران تجربه خوبی داشتند از فرهاد اصلانی که من از همکاریش لذت بردم تا بهرام رادان که اخلاق حرفه ای عالی دارد و دیگر بازیگران که همه عالی بودند. من در کارهایم تلفیق جدی و شوخی را دارم و آن را ادامه خواهم داد، شاید سبک کار من در هیچ گروه سینمایی نگنجد اما دوست دارم بین لحن ها و موقعیت های مختلف رفت و آمد داشته باشم، به عبارتی من تلفیق شوخی و جدی را دوست دارم.   
 
وی خاطر نشان کرد: من سال گذشته از کیفیت بد صدای فیلم در برج میلاد شکایت داشتم اما امسال خدا را شکر صدای فیلم خوب بود.   
 
مهتاب کرامتی در ادامه افزود: مصطفی کیایی پا به پای تک تک ما بازی کرد و در تمام حس ها و حالات ما شریک بود من از تمام عوامل فیلم هم جلوی دوربین و هم پشت دوربین تشکر می کنم.
 
بهرام رادان هم چنین اظهار داشت: من در این فیلم در خصوص هیچ صحنه ای با کیایی بحث نداشتم، پارسال که قرار بود خط ویژه را بازی کنم نقشی را می خواستم که مصطفی برای من نخواسته بود ولی وقتی این نقش به من پیشنهاد شد دیدم انتخاب بسیار درستی است، مصطفی بسیار خوب می داند که نقش را به چه کسی بدهد چون جنس کار را می شناسد و در این زمینه تجربه دارد.   
 
تهیه کننده فیلم بیان کرد: من برای عرض ادب و احترام آمده ام و صحبت خاصی ندارم.
 
کرامتی بیان کرد: من گاهی به کیایی می گفتم که در بعضی از سکانس ها جمله ای به غیر از  چیزی که در فیلم نامه آورده شده را بگویم اما در نهایت متوجه می شدم که باید همان جمله را که مصطفی کیایی گفته اجرا کنم. همکاری و مدارای مصطفی کیایی با عوامل بسیار عالی بود.   
 
آرمان موسی پور آهنگساز فیلم گفت: این موسیقی نوع تکرار شونده دارد که ما با مشورت کیایی این کار را انجام دادیم؛ یک تیپ عاشقانه رو به فنا شدن در فیلم بود که این تکرار موسیقی برای ما لازم بود.
 
حجت اشتری طراح صحنه بیان کرد: من از اعتماد مصطفی کیایی به جوانان خوشحالم.
 
مصطفی کیایی در ادامه عنوان کرد: اگر تعریف شخصیت را در فیلم بدانیم متوجه می شویم که بازیگران تیپ نبودند شخصیت بودند و این موضوع باید مورد نظر واقع شود.   
 
وی افزود: من این فیلم را هفت بار در سینمای مردمی دیدم و این هشتمین بار بود که می دیدم مسلما موضوع و سیر فیلم برای مخاطب کشش داشته است.
 
وی بیان کرد: من هنوز موضوع بعدی برای فیلم دیگرم را در نظر ندارم و باید بگویم که موضوع فیلم اعتیاد بود.   
 
مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری بیان کرد: ما دوست نداشتیم که دوربین در فیلم جلوه گری کند و از کار بیرون زده باشد همه صحنه ها را با مشورت مصطفی کیایی گرفتیم.   
 
آرمان موسی پور همچنین بیان کرد: این که موسیقی تکرار شونده باشد در مشورت با مصطفی کیایی انجام شد و این موسیقی با شخصیت و زندگی بازیگران هماهنگی دارد.   
 
کیایی با اشاره به این که 42 لوکیشن در این فیلم وجود دارد گفت: پیدا کردن 42 لوکیشن کار بسیار سختی بود که حجت اشتری زحمت آن را کشید.   
 
مهدی جعفری مدیر فیلمبرداری در ادامه عنوان کرد: فیلم تدوین درخشانی داشت و ما با یک فیلم جسور در تمام ابعاد، فیلمنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری و همه عوامل روبه رو بودیم.  
 
منصور لشگری قوچانی تهیه کننده فیلم در پایان گفت: وقتی فیلم نامه را مطالعه کردم بحث مواد مخدر و تاثیرات آن در خانواده و جامعه مطرح بود، ما حتی با دوستان ستاد مواد مخدر هم مشورت داشتیم که بتوانیم فیلم را از نظر محتوایی با کیفیت مطلوب بسازیم.
 
وی با ابراز تاسف از آمار معتادان در کشور گفت: یک و نیم میلیون نفر معتاد به مواد مخدر صنعتی و شیشه هستند، یعنی از 20 میلیون خانوار یک و نیم میلیون خانواده درگیر اعتیاد هستند؛ امیدوارم این فیلم را مسئولان هم ببینند و در مورد آن فکر اساسی شود شاید شرایط مساعد فراهم شود، چون شرایط اعتیاد در جامعه بسیار نامساعد و بد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار