مديرعامل بانک تجارت از آمادگی کامل اين بانک جهت توسعه خدمات ارزی در صورت لغو کامل تحريم‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانک تجارت، محمد ابراهيم مقدم با تبريک ايام دهه فجر و با اشاره به راي دادگاه اتحاديه اروپا مبني بر لغو محدوديت‌هاي اعمال شده عليه اين بانک تاکيد کرد  : حوزه بين الملل بانک تجارت اين آمادگي را دارد که موثرتر و گسترده تر از گذشته به بازرگانان و توليدکنندگان ايراني و ديگر هموطنان در  سراسر  جهان خدمات ارزي ارائه کند.

محمد ابراهيم مقدم گفت : حضور بانک تجارت در برخي از مهم ترين طرح هاي ملي اقتصاد کشور مانند مجتمع هاي فولاد، سد کرخه، آزاد راه قزوين رشت، آزادراه ساوه همدان، فولاد نطنز، متروي تهران و تعداد زيادي از بزرگترين نيروگاه ها ، سيلوها ، مجتمع هاي پتروشيمي ، مجتمع هاي توليد سيمان و همراهي با بزرگترين برنامه هاي اقتصادي دولت جمهوري اسلامي ايران در ادوار مختلف کارکنان بانک تجارت را به کارنامه شان مفتخر مي کند.

وي و با اشاره به برخي از مهم ترين طرح هاي زيربنايي اقتصاد کشور که از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون با مشارکت بانک تجارت به بهره برداري رسيده است ، افزود : علاوه بر مشارکت در طرح هاي زيربنايي اقتصاد ملي ، بانک تجارت با اعطاي صدها هزار ميليارد ريال از تسهيلات خود به کارآفرينان بخش خصوصي اعم از توليدکنندگان و بازرگانان ، در ايجاد اشتغال نيز سهم خود را ايفاء کرده است.

محمد ابراهيم مقدم با اشاره به آمار مانده تسهيلات اعطايي اين بانک گفت : تا پايان آذر در بخش صنعت و معدن بيش از 136 هزار ميليارد ريال ، در بخش مسکن وساختمان بيش از 113 هزار ميليارد ريال ، در بخش کشاورزي بيش از 77 هزار ميليارد ريال و  در بخش بازرگاني و خدمات بيش از 118 هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است.  

وي اعلام کرد : بانک تجارت همچنين براي تسهيل ازدواج و رفع مشکلات مردم همانند هزينه درمان بيماري و تامين مسکن ، 26 هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه داده است و در 9 ماه نخست سالجاري با سه هزار و 320 ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه ازدواج براي 106 هزار نفر از جوانان هموطن ، توانسته است امکان تشکيل خانواده را براي آنان فراهم آورد.

وي در ادامه افزود: بانک تجارت همچنين در حمايت از اقشار کم بضاعت با همکاري کميته امداد امام خميني(ره)، به مددجويان معرفي شده از سوي کميته امداد، وام قرض‌الحسنه خوداشتغالي پرداخت کرده  که مانده اين تسهيلات تا پايان آذرماه به بيش از پنج هزار و هشتصد ميليارد ريال رسيده است ، ضمن اينکه در حوزه پذيرش تعهدات اعتبارات اسنادي و صدور ضمانتنامه نيز همچنان بانک برتر هستيم.

مديرعامل بانک تجارت با اشاره به برخي از مهمترين بخشهاي عملکرد اين بانک در سال گذشته گفت : بانک تجارت عامليت اعطاي بيش از دوهزار ميليارد ريال تسهيلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي را بر عهده دارد و تامين مالي برخي از مهمترين طرح هاي مهم اقتصاد کشور را  که بخش خصوصي مالکيت و مديريت مي کند ، بر عهده گرفته است . 

حمايت از طرح هاي مهم زيربنايي اقتصاد کشور با استفاده از تسهيلات ارزي نيز از مهم ترين اقدامات بانک تجارت در سال جاري بوده است که مي توان به قرارداد فاينانس خط 4 مترو تهران و آب و فاضلاب خوزستان اشاره کرد.

وي افزود : امضاي تفاهمنامه با سازمان حج و زيارت براي تسهيل در امور اجرايي و مالي اين سازمان ، تفاهم‌نامه همکاري سه جانبه با ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان به منظور اعطاي تسهيلات سفر حج و عتبات عاليات به دانشجويان و تفاهمنامه‌هاي مهم ديگري همچون تفاهمنامه با شرکتهاي پست، کشتيراني جمهوري اسلامي، سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي و شهرداري تهران از مهم ترين اقدامات بانک تجارت براي ارائه خدمات بانکي مطلوب به سازمانهاي خدمت رسان به مردم بوده است.

محمد ابراهيم مقدم همچنين با تاکيد بر  مسئوليت هاي اجتماعي گفت : ساخت و تجهيز مدرسه ابتدايي در منطقه زلزله زده شهرستان اهر، اعطاي تسهيلات به هموطنان زلزله زده در استانهاي آذربايجان شرقي و بوشهر، اعطاي 648 ميليارد ريال تسهيلات و کمک بلاعوض جهت آزادي زندانيان ديه، تحت پوشش قرار دادن صدها کودک بي‌سرپرست و اهداي صدها هزار بسته لوازم تحرير رايگان به دانش آموزان مناطق محروم کشور بخشي از اقدامات بانک است.


انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت ، رشت ، ازاده ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار