رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوی گفت: بودجه سال آينده با يک سوم کاهش وابستگي به نفت بسته شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا محسني‌ثاني با اشاره به کاهش وابستگي‌هاي بودجه به نفت و صرفه‌جويي‌هاي اقتصادي دولت، افزود: 85 هزار ميليارد تومان از سهم درآمدهاي کشور از طريق در آمدهاي مالياتي وصول مي‌شود که وصول و تحقق آن در گرو افزايش ماليات‌ها نيست.

وی گفت: دولت نگاه ويژه‌اي در حوزه مسائل کاهش وابستگي بودجه به نفت دارد و در همين راستا نيز بودجه سال آينده با يک سوم کاهش وابستگي به نفت بسته شد.

رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي از توجه جدي به درآمدهاي مالياتي براي بودجه سال آينده کشور خبر داد و گفت: دولت در زمينه کاهش وابستگي به نفت و صرفه‌جويي در هزينه‌کردهاي خود براي جبران کسري بودجه سال آينده اهتمام ويژه‌اي دارد.

محسني ثاني افزود: براساس پيش‌بيني‌ها سهم ما از فروش نفت با قيمت 72 دلار مبلغي بيش از 71 هزار ميليارد تومان بود که با توجه به اين کاهش قيمت‌ها دولت به سمت جبران آن از مسيرهاي ديگر مانند افزايش سطح درآمدهاي غير نفتي رفته است.

رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي با اشاره به اينکه مجلس در حال بررسي 10 راهکار براي جلوگيري از کسري بودجه و افزايش درآمدهاي غير نفتي است، افزود: اميدواريم کميسيون تلفيق در اين زمينه بهترين راهکارها را ارائه کند تا در زمان لزوم بتوان از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، کاهش ، وابستگی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار