وکیل دادگستری گفت:‌ توسعه و افزایش اطلاعات حقوقی و قضایی مردم، در کاهش جرائم و رفتارهای پر خطر از سوی آنها نقش موثری ایفا می‌کند و در این زمینه رسانه‌ها باید به یاری دستگاه قضا بیایند.

ضرورت ارتقاء فرهنگ حقوقی در جامعه/ رسانه‌ها اطلاع رسانی کنند
«علی کامکار» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ و آگاهی‌‌های حقوقی در جامعه، اظهارداشت:‌ اگر مردم بدانند که چه رفتارهایی باعث بروز جرائم می‌شود، قطعا از انجام دادن آنها خودداری می‌کنند.

وی افزود: بروز برخی جرائم نشان می‌دهد که مردم در مورد مسایل حقوقی و قضایی هیچ اطلاعاتی ندارند و درست زمانی که پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند تازه متوجه اتفاقی که برای آنها افتاده،‌ می‌شوند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: توسعه و افزایش اطلاعات حقوقی و قضایی مردم، در کاهش جرائم و رفتارهای پر خطر نقش موثری ایفا می‌کند که در این زمینه رسانه‌ها باید به یاری دستگاه قضا بیایند.

وی تصریح کرد:‌ بررسی آمارها نشان می‌دهد که اگر مردم آثار جبران ناپذیر عواقب برخی کارهای خود را از طریق برنامه‌های تلویزیونی و یا انتشار در رسانه‌ها ببینند و با قوانین آشنایی داشته باشند، شاهد افزایش آمار جرائم و پرونده‌های قضایی نخواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار