دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تبعات انحلال سازمان فضایی سرخوردگی و رخوتی است که در بین نخبگان جامعه دیده می‌شود و این افراد که در سالیان متمادی تلاش زیادی برای به ثمر رساندن این مرکز داشتند، امروز تمام تلاش‌های خود را از دست رفته می‌بینند.

تعطیلی پژوهشگاه فضایی سرخوردگی و رخوت نخبگان را به دنبال داردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، در سیزدهمین نشست خبری اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که به مناسبت دهه مبارک فجر و بررسی جزئیات اردوی جهاد اکبر صبح امروز در دفتر این اتحادیه برگزار شد.

میکائیل دیانی با بیان اینکه سیزدهمین دوره آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر در شرایطی برگزار می‌شود که ما در سال فرهنگ و اقتصاد به سر می‌بریم، گفت: موقعیت کنونی کشور و همچنین نگاه کلان دولت به مسائل فرهنگی و اقتصادی می‌طلبد که ما پیشنهادات جایگزین خود را برای اداره کشور ارائه کنیم.
 
دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه مسیری که دولت یازدهم طی می‌کند مسیر پیشرفت برون‌زاست در حالی که اعتقاد داریم مسیر اداره کشور باید مسیر درون زا باشد، اظهارداشت: مسیر اداره کشور در شرایطی امکان پذیر است که اتکا به توان داخلی داشته باشد و انجمن‌های اسلامی به گفته امام خمینی (ره) رسالت انبیاست تا همه ما رسالت خود را بر مبنای پرورش نیروهایی قرار دادیم که علاوه بر ورود بر حوزه تخصص دغدغه دینداری نیز داشته باشند.  
 
وی اضافه کرد: مسائله مهمی که امروز در کشور مطرح است، نوع نگاه دولت یازدهم و تعامل با کشورهای خارجی است. ما معتقدیم دولت یازدهم باید مبانی نظری خود را که در حال حاضر مبتنی بر ارتباط با چند کشور خاص خارجی است را تغییر دهد. چرا که این اقدام نه تنها به پیشرفت کشور منتهی نمی‌شود بلکه خطراتی مانند زیر سوال بردن چالش استقلال کشور دربردارد.
 
دیانی اضافه کرد: باید نیروهایی مومن را پرورش دهیم با هدف اتکا به نیروی درون‌زا و مقتدر و در این مجرا کسی اجازه توهین به کشور را ندهد. از این جهت شعار و رسالت انجمن‌های اسلامی شعار پرورش جوانان مومن و متخصص برای ایرانی مستقل و پیشرفته انتخاب شد.
 
دبیرکل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص تعطیلی پژوهشگاه فضایی و تبعات آن برای کشور اظهار داشت: تبعات این اقدام سرخوردگی و رخوتی است که در بین نخبگان جامعه دیده می‌شود و این افراد که در سالیان متمادی تلاش زیادی برای به ثمر رساندن این مرکز داشتند، امروز تمام تلاش‌های خود را از دست رفته می‌بینند.
 
وی ادامه داد: آن‌ها سعی داشتند با تلاش‌های شبانه روزی خود ایران را به عنوان کشوری مستقل و پیشرفته معرفی کنند اما با اقدام صورت گرفته دستاوردهای آنان از بین رفت.
 
دیانی با بیان این که وقتی رئیس جمهور محترم در تبلیغات انتخاباتی مسئله هسته‌ای را مسئله اقتصادی گره زد، امروز پس از گذشت یک سال و نیم از روند مذاکرات، شاهد کاهش قیمت نفت که منبع اصلی درآمد اقتصادی ماست، هستیم. نتایج مذاکرات منجر به حل مشکلات مردم نگشته است و تحریم‌ها به جای کاهش افزایش یافته‌اند. همچنین حق هسته‌ای کشورمان نیز به رسمیت شناخته نشده است لذا از این رو این اتفاقات بیان شده بیانگر آن است که دولت یازدهم باید در مسیر پیش گرفته تجدیدنظر نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار