پژوهشگران استان شیراز موفق به طراحی و ساخت دستگاه تصفیه هوا به روش بیوفیلتر شدند.

سید غلامحسین سادات رفیعی مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: به کمک این سیستم از انتشار بوی فاضلاب در محیط پیرامون تصفیه خانه‌ها جلوگیری بعمل می آید.
 
وی به کاربرد این طرح در صنعت اشاره کرد و افزود: مورد کاربرد این محصول در ایستگاه‌های پمپاژ و تصفیه خانه‌های فاضلاب می‌باشد که در این محیط ها مقدار قابل توجهی موادآلی فرار انتشار می یابد که قسمت اعظم آن گاز هیدروژن سولفید است که برای سلامتی مضر است.
 
رفیعی تصریح کرد: این دستگاه با جذب گاز هیدروژن سولفید و سایر مواد آلی فرار توسط یک لایه فعال بیولوژیکی از انتشار این گازها به محیط زیست جلوگیری می کنند.
 
وی اظهار داشت: این سیستم از سه قسمت مجزا تشکیل شده که اولین قسمت اتاقک مرطوب سازی و تنظیم دما است و هوا ابتدا وارد این اتاقک شده و سپس از تنظیم دما و جذب رطوبت وارد اتاقک بیوفیلتر می گردد و بعد از عبور از اتاقک وارد جو می شود.
 
رفیعی خاطرنشان کرد: این سیستم قادر است در هر ساعت 6 هزار متر مکعب هوای آلوده به گاز هیدروژن سولفید تا غلظت 10 میلی گرم در لیتر را تصفیه نماید که در تصفیه خانه‌ها بعد از عملیات پوشش سطوح حوض‌ها، گازهای آزاد شده را می توان توسط یک دستگاه فن جمع آوری نمود و جهت تصفیه به سمت بیوفیلد هدایت گردد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار