وزیر امور خارجه استرالیا روز دوشنبه از خطر ورود گروه تروریستی داعش به افغانستان و فعالیت این تروریست ها ابراز نگرانی کرد و گفت که تروریست ها از رفتارهای انسانی و متمدن به دور هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "جولی بیشاپ" وزیر امور خارجه استرالیا که میزبان 'فیلیپ هاموند' وزیر امور خارجه و 'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس برای انجام گفت وگوهای امنیتی سالیانه است، گفت که خطر توسعه فعالیت های گروه تروریستی داعش به افغانستان وجود دارد، اگر چه در حال حاضر مستندات کمی در مورد حضور آنها در افغانستان موجود است.

شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور روز دوشنبه به نقل از وی تصریح کرد که مستنداتی از ارتباط بین گروه داعش و عناصر افراطی طالبان در دست است.

وزیر امورخارجه استرالیا که با خبرنگاران در سیدنی گفت وگو می کرد، تاکید کرد مستندات محکمی از حضور داعش در افغانستان در دست نیست، اما این نگرانی وجود دارد که اگر داعش توجه خود را از عراق و سوریه به افغانستان معطوف کند، عناصری از طالبان پذیرای تفکرات خشونت بار داعش هستند.

بیشاپ تاکید کرد: ما به یقین هوشیار هستیم تا با مقابله با داعش ادامه داده و در نهایت آنها را شکست دهیم، فارغ از این مساله که آنها در کجا هستند. از این رو توجه خاص ما به عراق است و این واقعیت که شاخه هایی از این گروه تروریستی در حال رسیدن به افغانستان است، تلاش ما برای از بین بردن داعش را دو برابر می کند.

وی افزود: تهدیدات تروریستی در قالب داعش، بوکوحرام و سایر جاه طلبی های ارضی به دولت ها، مرزها و قوانین احترام نمی گذرند و تروریست ها از رفتارهای انسانی و متمدن به دور هستند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.