آغاز کار 8 وزیر دولت وحدت ملی، بازداشت یک تروریست به همراه تلویزیون بمب گذاری شده در بغلان، کشته شدن 7 سرباز پلیس در نورستان و دستگیری 3 قاچاقچی مواد مخدر در فرودگاه هرات از جمله رویداد های مهم روز یکشنبه افغانستان است.

8 وزیر و رییس امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه پس از ادای سوگند وفاداری بطور رسمی کار خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، از میان 18 وزیر پیشنهادی و رییس عمومی امنیت ملی افغانستان 8 وزیر و رییس عمومی امنیت ملی موفق شدند تا از مجلس نمایندگان این کشور رای اعتماد بگیرند.

وزیران کشور، امور خارجه، بهداشت، داریی، معادن، توسعه روستاها، حج و اوقاف، امور مهاجران و رییس عمومی امنیت ملی روز یکشنبه پس از ادای سوگند وفاداری کار خود را آغاز کردند.



**بازداشت یک تروریست به همراه تلویزیون بمب گذاری شده در بغلان

اداره امنیت ملی افغانستان روز یکشنبه از بازداشت یک تروریست به همراه تلویزیون بمب گذاری شده در استان بغلان خبر داد.

'محمد عزیز' قصد داشت با این تلویزیون مملو از مواد منفجره که از راه دور کنترل می شد به فرماندهی پلیس استان بغلان حمله کند.



**کشته شدن 7 سرباز پلیس مرزی در نورستان

رسانه های افغانستان روز یکشنبه از کشته شدن 7 سرباز پلیس بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در کنار جاده ای در استان نورستان در شرق این کشور خبر داد.

براساس این گزارش انفجار بعد از ظهر روز شنبه، در شهرستان 'کامدیش' نورستان رخ داد.

تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما مقامات افغان طالبان را مسوول این بمب گذاری معرفی می کنند.



**بازداشت 3 قاچاقچی مواد مخدر از فرودگاه هرات

منابع خبری افغانستان روز یکشنبه از بازداشت 3 قاچاقچی مواد مخدر در فرودگاه استان هرات در غرب این کشور خبر دادند که قصد انتقال مواد مخدر به هند را داشتند.

براساس گزارش این منابع این افراد مقداری هیرویین را در شکم خود جاسازی کرده بودند که پلیس فرودگاه هرات آنها را شناسایی و دستگیر کرد.

گفته می شود در سال جاری این سومین بار است که قاچاقچیان، قصد انتقال موادمخدر به کشور هند را از طریق فرودگاه هرات داشته اند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.